۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری تصویب شد

ایرنا نوشت : سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به حمایت دولت از شهرداری‌ها گفت: سال گذشته ۲۵۲ میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای شهرداری‌های این استان تصویب شد.

محمدعلی طاهری روز یکشنبه در نشست خبری تاکید کرد: از این مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال به شهرداری‌های استان تخصیص داده شد.
وی افزود: در سال گذشته ۲ میلیارد ریال از محل ماده ۲۳ قانون جرایم رانندگی و ۶۸۸ میلیارد ریال از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌های استان اختصاص یافت.
طاهری تصریح کرد: پارسال قیر رایگان به ارزش ۱۱۶ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کشور در ۲ مرحله به شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
وی یادآور شد: ۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه‌ای برای پرداخت حقوق و معوقات و ۳۰ میلیارد ریال به‌ منظور جبران بخشی از زیرساخت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به اقتصاد شهری در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفت.
سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۳۱ دستگاه تنفسی، ۷۶ دست لباس آتش‌نشانی، ۷۶ دستگاه تجهیزات فردی، ۳ دستگاه خودرو آتش‌نشانی، یک دستگاه بیل بکهو، ۲ دستگاه مینی‌بوس، یک دستگاه کمپرسی سنگین و ۵ دستگاه کمپرسی سبک به شهرداری‌های استان اختصاص داده شد.
وی گفت:۱۷۰ نفر از نیروهای قرارداد کار معین شهرداری‌های استان به قرارداد کار موقت تبدیل وضعیت و ۹۷ نفر پس از شرکت و پذیرفته شدن در آزمون استخدامی برای به‌کارگیری در آتش‌نشانی‌های استان به گزینش معرفی شده‌اند.
طاهری تاکید کرد: شهرداری‌ها تا ۱۵ بهمن‌ماه هر سال باید لایحه عوارض‌ها را پس از تصویب شورای اسلامی شهر و وزارت کشور به اطلاع عموم برسانند.
وی افزود: در صورتی که تا این تاریخ لایحه عوارضات به تصویب نرسد برای سال بعد نمی‌توانند عوارض را با نرخ جدید از مردم بگیرند و باید به همان میزان قبل دریافت کنند.
سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری به بروز برخی مشکلات در شهرها به‌علت خشک‌سالی‌ها و کمبود بارش‌ها در یک دهه اخیر اشاره و تصریح کرد: احداث کمربند سبز در اطراف شهرها، ایجاد  فضای سبز و توسعه پارک‌های محله‌ای می‌توانند از ایجاد و ورود ریزگردها به شهرها جلوگیری کند.
وی یادآور شد: اطمینان‌سازی برای سرمایه‌گذاران و فراهم کردن بسترهای لازم به‌منظور جذب متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرهای چهارمحال و بختیاری در دستورکار دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای استان است.
طاهری اظهار داشت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای تحقق این مهم تسهیلات بانکی با نرخ ۲ تا ۴ درصد و بازپرداخت ۱۲ تا ۴۸ ماه پس از بهره‌برداری پرداخت می‌کند.
وی گفت: تفریغ بودجه شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۹۷ برابر ۲ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال بود که عملکرد وصولی آن‌ها به ۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال رسیده است.
سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این دفتر به‌عنوان کمیته بهداشت فضاهای شهری و حمل و نقل درون‌شهری ستاد مقابله با ویروس کرونا ۳۶ برنامه را با همکاری شوراهای اسلامی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اجرایی کرد.
وی افزود: در این راستا پرداخت بدهی شهروندان بابت عوارض و سایر امور دیگر به شهرداری‌ها در سال گذشته تا خرداد سال‌جاری با نرخ مصوب سال ۱۳۹۸ تمدید شد.
طاهری به برگزاری المپیاد علمی ویژه شهرداران کشور در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: برای ورود به این المپیاد ۳۰ شهردار از چهارمحال و بختیاری نمره حدنصاب را کسب کردند و در نهایت ۳ شهردار از شهرهای بروجن، دشتک شهرستان اردل و هارونی شهرستان شهرکرد اول تا سوم شدند.
وی گفت: براساس ماده ۶۸ قانون شهرداری‌ها، هر شهرداری باید ۴۰ درصد اعتبارات خود را در حوزه عمرانی هزینه کند و سال گذشته ۶۱ دوره آموزشی برای شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر دارای ۴۱ شهرداری فعال است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =