بعضی معتقدند که مهران مدیری کشف داریوش کاردان بوده اما گویا کاردان زیاد از کشف خودش راضی نیست،همشهری جوان در آخرین شماره​اش درباره مدیری و برنامه​های طنز گفت و گویی با داریوش کاردان کرده است.

به طنز دهه 80 چه نمره‌ای می‌دهید به همه آنهایی که وارد این عرصه شدند و کارهایی که تا به حال انجام شده.
حقیقتش تاریخ‌ها را یادم نمی‌آید اینکه هر برنامه‌ای در چه تاریخی ساخته شده ولی بعد از برنامه کاکتوس و زیر آسمان شهر (1) من دیگر طنز ندیدم.

یعنی کار مهران غفوریان را قبول دارید؟
ببینید مسئله سر غفوریان، مدیری یا کاردان نیست مسئله سر آن چیزی است که خواسته می‌شود بحث شخص نیست به نظر من زیر آسمان شهر طنز خوبی بود هم همه را می‌خنداند و پای تلویزیون می‌کشاند و هم شبی نبود که من آن‌را تماشا کنم و نکته‌ای در آن نباشد.

چرا امثال شمایی که این‌قدر در مورد طنز حساس هستید و در موردش این‌قدر حرفه‌ای حرف می‌زنید و معتقدید که مدت‌هاست طنزی ساخته نشده، آستین بالا نمی‌زنید برای ساختن طنز؟!
یک نفر در رستورانی به صاحب رستوان گفت قورمه‌سبزی دارید گفت نه نیمرو بیاروم؟ طرف گفت کباب بیار، دوبارهصاحب رستوران گفت نیمرو بیاورم؟ و همین‌طور ادامه دادند یعنی چیز دیگری غیر از نیمرو نداشت من هم این‌را تبدیل کردم به این جمله که چی می‌خوری؟ برات نیمرو درست کنم یعنی وقتی هیچی نیست جز نیمرو بیاد بخوری دیگر!

پس ما باید با این نیمرو بسازیم؟ یعنی امثال شما باید بیرون گود بنشینید و بگویید لنگش کن؟!
من که مسئول این قضیه نیستم کسی که به من نمی‌گوید بیا طنز بساز.

یعنی به مهران مدیری می‌گویند؟!
قطعاً می‌گویند که او هم می‌سازد قطعاً او آن چیز را می‌گوید که آنها دوست دارند وگرنه مگر این همه حمایت از کسی ممکن است؟!

کلا نظرتان در مورد کارهای ایشان چیست؟
من کلا در مورد ایشان نظری ندارم چون یک بار نظر دادم و همه به ما حمله کردند که چرا نظر دادی احتمالاً نباید نظری داد من هم دیگر کاری به این چیزها ندارم یعنی طنز همان برره است و باغ مظفر و اینها یک بار یک طنز از رضا عطاران دیدم همان ترش و شیرین که خیلی خوشم آمد ولی بعدها رفت به سمت طنزهای مسخره که من حالم بد شد.

چرا الان خیلی‌ها به مدیری سلطان کمدی ایران می‌گویند؟
من نمی‌دانم چه کسانی می‌گویند

اگر سلطان هم نگویند می‌گویند مرد خنده؟
خب بگویند اصلا بگویند سلطان جهان

به نظر شما چرا چنین چیزی در بین مردم جا افتاده؟
نمی‌دانم برای من که جا نیفتاده من این جمله را اصلا قبول ندارم نه در مورد خودم و نه در مورد ایشان و نه در مورد هیچ کس دیگری اگر قرار باشد اسم امثال ایشان و بنده سلطان شود پس چارلی چاپلین احتمالاً خداوند بوده.

کارهای مهران مدیری را دوست دارید؟
من شخصاً نه به عنوان صاحب‌نظر، مهران مدیری را وقتی بازی می‌کند دوست دارم ولی کارگردان نه.

الان مهران مدیری شده برنده برای برنامه‌های طنز، پس این یعنی کارهای مدیری قابل تأمل است و مردم با آن قهقهه می‌زنند و حداقلش می‌خندند درست است؟
نمی‌دانم ولی من که تا به حال با برنامه‌های ایشان قهقهه نزده‌ام یکی از همین برنامه‌هایش که در اسمش چین داشت من گاهی با آن می‌خندیدم ولی من مسئول نظام خلقت نیستم و حتی مخترع ایران هم نیستم که بدانم چرا ملت با این سریال‌ها می‌خندند.

اینکه می‌گویند شما کاشف مهران مدیری هستید یعنی واقعا او را کشف کردید؟
مهران مدیری کشف و خنثی شد مثل اینکه می‌گویند یک بمب کشف و خنثی شد.

از کی خنثی شده؟
فقط همین را بگویم که طنز ما به بیراهه رفته و به نظر من مهران مدیری خیلی وقت است که تمام شده و دیگر حرفی برای گفتن ندارد.

آن چیزی که او را برند می‌کند چیست؟
بی‌طنزی کشور این همان نیمروست که باید به آن اکتفا کنیم. چرا در کشورهای دیگر برای ساختن یک فیلم طنز این همه زمان می‌گذارند؟ خب بیایند مثل ما صبح بگیرند شب پخش کنند این چه کاری است که این‌ها انجام می‌دهند این قضیه‌اش می‌شود عین اینکه فرش ماشینی زیاد شده چون خیلی راحت‌تر قابل دسترس است یافتن فرش دستبافت سخت است ساختن طنز خوب است وقتی درست کردن غذا سخت است پس باید به فست‌فود اکتفا کرد!

 قهوه تلخ را تماشا می‌کنید؟
نه نخواستم تا به حال نگاه کنم.

52201

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبین IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    4 0
    جناب کاردان به قول خودت مردم مجبورند به نیمرو بسنده کنند ولی اگر شما توانایی داری چلوکباب بساز نه فقط حرف بزن،حالا باز مهران مدیری یه نیمرو می سازه
  • محمد IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    4 0
    در این که ضعیف ترین آثار مهران مدیری بهتر و قابل قبول تر از آثار بی مایه ی داریوش کاردان است نباید شک کرد . اما لحن صحبتهای کاردان بیشتر شبیه تخطئه است .
  • رضا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    2 0
    احساس و بغض شخصی در صحبتهای کاردان موج میزند. ایشان میگویند وقتی به من نمیگویند، نمیسازم! یک بار به شما گفتند بیا مجموعه طنزی را کارگردانی کن، شما هم هم نوشتی و هم کارگردانی کردی و هم بازی کردی. یادتان هست چه مزخرفی تحویل آنتن دادید؟! برای همین دیگر به شما نمیگویند بیا. شما درمقام بازی و کارگردانی رادیو استادید و کاربلد، ولی انصافا یک دهم مدیری هم نمی دانید که بیننده تلویزیونی را چگونه بخندانید، پس لطفا به کار خودتان برسید و حرف از طنز تلویزیونی نزنید آقای کاردان!
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    2 0
    اقای کاردان خوب خالی می بندی شما تا به حال قهوه تلخو ندیدی!!!!!!!!!!!!!
  • شایا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    2 0
    شما ها دیگه کی هستین به خودتون زحمت تماشای برنامه های مهران مدیری هم نمی دین بعد میاین اظهار نظر هم می کنین اخه دیگه چرا چوب لای چرخ میزارین اگه قرار بر این باشه باید بالای فیلم های کمدی سینمای علامت +18 نوشته بشه و سریال های در حال پخش داخلی هم باید زیرش بنویسن ((اقایون و خانومها الکی جوش نزنین اخر فیلم با خوبی و خوشی تمام میشه)) ای کاش به اقای مدیری هم میدون میدادین که بتونن جواب همچین افرادی رو در همین جا بدن ای .........
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    3 0
    ميبخشيد ولي بوي حسادت ميومد
  • مرجان US ۱۲:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    2 0
    داریوش کاردان سالهاست چشم دیدن مهران مدیری و موفقیت های او را ندارد و این حرف جدیدی نیست.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    0 1
    طنز های امروزی بیشتر کلامی است.وهیچ ظنز تصویری وجود ندارد.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    0 0
    بعضي دوست دارن همه رو مسخره کنن ولی چشم دیدن پیشرفت ومحبوبیت یکی دیگه رو ندارن.درضمن ملت باید بپذیرند که پذیرفتن. قهوه تلخ بهتراز اون شبکه سه ونیم هست،مشکلات رو میگه بگونه ای که مردم هم میخندن هم یاد میگیرن وهم روشن میشن که این آخری کمی به مذاق بعضی ها خوش نمیاد.
  • مهتاب IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    0 0
    کارگردانی و بازی آقای کاردان رو هم دیدیم...
  • faranak IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    0 0
    ba arze salam.baraye aghaye kardan motasefam.albate taghsire ishon nist kolan to sereshte ma adamha hesadat vojod dare.chon aghaye kardan kolan ghahveye talkho nadidan haghe nazar dadan nadaran.az hamin ja beheshon tosiye mikonam hatman bebinan.ghahveye talkh fogholadast.daste aghaye modiri va avamelesh dard nakone.
  • رامین IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    1 0
    طنزهای این آقا رو هم ما دیده ایم.نقششئن دکتر خرناس! بود.حتما اون طنز خوبی بوده؟؟؟!! چه قدر حسادت آخه؟
  • فرهاد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    0 2
    آقای مدیری اگر میتونن طنز بی کلام بسازن ببینیم در عرصه بین الملل هم سلطانن ما تا حالا لودگی دیدیم ایرانی جامعت که عاشق اینجور چیزاست .
  • m. CA ۱۶:۰۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    0 1
    چرا هرکس نقدی کرد واظهار نظر کرد فوری متهم به حسادت و...می شمود همین انتقاد پذیری ماست که اینقدر پیشرفت می کنیم.نه؟بنده خدا نظرش روگفت ،شما بگو به این دلیل منطقی کار فلانی خوب است
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    1 0
    آقای کاردان در طنز رادویی بسیار موفق بودند . اما کارهای تلویزیونی ایشون اصلا در حد مهران مدیری نیست . آقای مدیری شاید بهترین نباشه اما به هر حال سعی خودش رو میکنه و مردم هم دوستش دارند . کاردان هم اگه حرفی برای گفتن دارند لطفا در عمل نشون بدند.
  • روما IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    1 0
    اقای کاردان بنظرم زیاد حالشان مساعد نیست و احتیاج مبرم به دکتر چشم و قلب دارندچون ایشان موفقیت دیگران را نمی بینند و شاید بودن خود را در نفی دیگران می دانند که باعث تاسفه...
  • دانیال IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    1 0
    کار تلویزیونی آقای کاردان خیلی ضعیف بود و اصلا بییننده نداشت.
  • اشکان IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۷
    0 0
    منتقد باید حداقل یک بار اثر رو نگاه کنه!
  • بدون نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    آقاي كاردان به نظر بنده ، شما درا ين مصاحبه ، شخصيت خودتان را زير سئوال برديد. خودتان را كوچك كرديد . ياد بگيريد انتقاده كوبنده نكنيد بلكه انتقاد سازنده داشته باشيد. توهين به شخص نفرماييد.
  • بدون نام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    2 0
    مهران مدیری را با کاردان مقایسه نکنید. مدیری مولف نیست او حتی یک خط از نمایشهایش را خودش نمی نویسد. اصولا قادر نیست بنویسد ضمن اینکه همواره یک تیم حرفه ای از نویسنده بگیرید تا تدوین گر در کنار خود دارد اما کاردان یک مولف طنز است.
  • بدون نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    چقدر با حب و بغض ، یک ذره انصاف هم خوب چیزیه
  • بدون نام IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 1
    راست گفته بنده خدا . مهران مدیری خیلی وقته که دوره اش تموم شده . خدا وکیلی از پاورچین به این ور به سمت قهقراء رفته . من که اصلاً از کاراش خوشم نمیاد .
  • venous IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    آقای کاردان اگه شما هم میتونی طنز بسازی یکی بساز اون وقت خواهی دید که حتی نصف طنزهای مهران مدیری هم فروش نخواهی داشت حسادت برای چه.....!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 1
    داریوش کاردان کشف نشد و منفجر شد. ولی انصافا کارهای مدیری هم داره روز به روز ضعیف تر میشه
  • بدون نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 1
    اينقدر نسبت به اقاي كاردان بي انصاف نباشيد.
  • شجاع IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 0
    بيخودي از اقاي مديري دفاع نكنيد قهوه تلخ حرفي براي گفتن نداره.
  • مهرزاد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 0
    اینکه یا میگنه نمی دونم یا می گیه ندیدم , و یا خبر ندارم !!!!!!!!!!
  • ایرانی US ۲۰:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند!
  • ali IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    1 0
    بدون اغراق طنزی ضعیف تر از شبکه سه و نیم در این چند سال در شبکه سه ندیدم
  • یک منتقد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۸
    0 0
    ایندفه که قهوه تلخو خواستی نیگا کنی چشاتو ببند!! متوجه میشی چندان نیازی هم به دیدن تصاویر نداری وبرات فرقی نمیکنه!! به این میگن ضعف ونشونه نداشتن جنبه های یک طنز تصویری است. حالا فکر کن چرا کمدی های چارلی چاپلین رو بدون سر در آوردن از کلمات هم می پسندی!؟
  • خسرو IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
    0 0
    طنزهای ساخت آقای کاردان رو هم قبلا دیدیم واقعا بی مزه و خسته کننده بودند حالا ایشون از مهران مدیری ایراد میگیره !! یه کم انصاف بدچیزی نیست.
  • حمید IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
    1 0
    طنزهای اقای کاردان خاصه و فقط افراد معدود اغلب فرهیخته واسشون جالبه.ولی طنزهای مدیری عامه پسنده.جناب مدیری به فکر جیبشه و با سیاست و شناختی که نسبت به جامعه داره طنز میسازه ولی جناب کاردان واقعا برای هنر طنز میسازه.ولی حقیقت اینه که مردم مدیری رو دوست دارن و نقد علیه ایشون رو برنمیتابند
  • علی PL ۱۳:۲۰ - ۱۳۸۹/۱۲/۲۹
    1 1
    به نظر من اگر افراد رده بالا مدیری را حمایت میکردند اجازه می دادند قهوه تلخ پخش تلویزیونی بشود.
  • فرهاد A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
    1 0
    آقای کاردان برنامه شبکه 3.5 شمارا هنوز فراموش نکرده ایم. از لحن صحبت کردنت معلومه که چقدر به مهران مدیری حسادت می کنی.
  • بدون نام US ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
    0 0
    اصلا بحث نداره... به نظر من جفتشون تو این چند سال افتضاح بودن مثل بقیه فیلما و طنزای ایرانی....یه چیزی تو مایه های بیخودددددد.خداییش حسادت تو هنرمندای ایرانی تابلوههههه
  • من IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
    0 0
    این کاردان یه زمانی یه کارهایی می کرد ولی حالا که دوره اش تموم شده و کار درست و حسابی ازش بر نمیاد فقط به تخریب این و اون میپردازه تا خودشو مطرح کنه
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۱
    1 0
    فقط مهران مدیری
  • رضا IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۲
    1 0
    آقای کاردان. من که از شما تا بحال طنزی ندیدم. بیشتر برنامه های شما گریه دار بود تا طنز. بعدشم مطمئنی در مورد مهران مدیری صحبت می کنی یا مهران غفوریان؟ مهران مدیری کارش حرف نداره. شما با خودت درگیری.
  • الهه IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
    0 0
    حسود هرگز نیاسود
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
    1 0
    صدا وسيما بايد همانطور که به فکرعوام هست و طنز مجيد صالحي و عطاران و مديري رو پخش ميکنه بايد به فکر ساير اقشار هم باشه کاردان و هنرمند و ... اين قشر مي پسندند عزيزاني که خيلي به کاردان انتقاد کردند نوروز 72 رو يادشون نره برنامه عصرانه رو يادشون نره .... 
  • حمیدرضا US ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۴
    1 0
    امیدوارم آقای کاردان به بازخوردهای حرفاشون هم نیم نگاهی داشته باشند ، ایشون در طنز رادیویی صاحب سبک هستند اما باید قبول کنند در طنز تصویری حتی تخم مرغ آبپز هم تحویل مردم نداده اند چه برسه به نیمرو!!! طنز 3ونیم تقلید طنز رادیویی ایشون بود ، پس بهتره به طنز رادیویی برسند و انقدر خودشون رو از بالا نگاه نکنند ، مهران مدیری سالهاست پادشاهی طنز تصویری ایران رو میکنه و لایق این القاب هست
  • ABC IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
    0 1
    کارهای قبلی آقای مدیری خوب بود ولی این قهوه تلخ واقعا پوچ و مسخره است.
  • علی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۱
    1 0
    شما که طنز قهوه تلخ رو ندیده اید رو چه حسابی اینجور از آقای مدیری نقد می کنید.من فکر میکنم بهتره حسادت رو کنار بذارید و شما هم از طنز های آقای مهران مدیری لذت ببریدوخودتون هم به فکر ساخت یه طنز باشید.
  • استاد سیاه GB ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    1 0
    اول از همه باید متذکر بشم که «اینجا ایران است». همیشه کارگردانایی که کارای خوبی می کنن، توی زحمتن. امثال آقای کاردان هم وجود دارن، مثل آقای حاتمی کیا که اینهمه اذیت می شه. ولی افرادی که عنوان «کارگردان» لایقشون نیست، چه برسه به سلطان و این چیزها، همیشه طرف دار زیاد دارن. بخاطر همون جمله ی اول. «اینجا ایران است...»
  • دنیا ومدیری IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۵
    0 0
    اقای مدیری عزیز شما به این صحبتها کاری نداشته باشیدوکار خودتان راانجام بدهید ملت ایران ودوستداران شماپشتیبان شماهستند وخواهند بود وبه شماوبازیگران ودستنکاران این سریال عالی خسته نباشید می گوییم
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    1 0
    این که آقای کاردان هم از طنز سردر می آورند شکی نیست ولی کار کردن در ایران با این همه خط قرمز و خندان این ملت افسرده و حرف های زیادی برای گفتن داشتن کار بسیار سنگینی است که مدیری از پس آن برآمده.
  • ashk 9 IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۷
    1 0
    كار مهران جان حرف نداره اگه بذارن كار كنه .... نفر اول مطمئن باشيد
  • محمد US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 0
    واقعا همه مردم ميدانند كه مهران مديري يك طناز حرفه اي هست و تا الان همه ي كارهاش واقعا قشنگ بوده به خصوص قهوه ي تلخ