استاندار همدان: در سالجاری شاهد توسعه گردشگری همدان خواهیم بود

استاندار همدان گفت: سال ۹۹ همزمان با تحقق جهش تولید، شاهد جهش صنعت گردشگری استان نیز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی، در کارگروه جهش تولید با اعلام اینکه سه سایت مهم بخش گردشگری استان طراحی و در سرلوحه کار متولیان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: سایت های اکباتان، علیصدر و باغ میوه سه طرح کلان گردشگری همدان است که اقتصاد استان را متحول خواهد کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه سایت گردشگری اکباتان با ۲۴۰ هکتار وسعت در مجاورت سد اکباتان به شهرداری همدان واگذار شده است، افزود: ۲۳۰ هکتار از اراضی مجاور غار علیصدر نیز برای طراحی و اجرای سایت گردشگری به مجموعه سیاحتی علیصدر واگذار شده تا مقدمات جذب سرمایه گذار توسط این شرکت فراهم شود.

شاهرخی اضافه کرد: باغ میوه همدان در وسعت ۲۲۰ هکتار سومین سایت مهم گردشگری استان محسوب می شود که در ایجاد اشتغال و اقتصاد منطقه نقش بسیار اثرگذاری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: کارهای مقدماتی این طرح ها شامل مطالعه، طراحی و تصویب آن در کارگروه های مربوطه و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز با کمک دستگاه های اجرایی تا پایان سال جاری تکمیل و هر کدام در قالب بسته جداگانه آماده ارائه به سرمایه گذار خواهد بود.

استاندار همدان از شهرداری، اداره کل میراث فرهنگیٍ، گردشگری و صنایع دستی و شرکت سیاحتی علیصدر خواست تا این سه طرح را در صدر برنامه های خود قرار دهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =