برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان‌جنوبی آغاز شد/ پیش‌بینی برداشت ۳۶۵ تن گل

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان‌جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی ؛ غلامرضا قوسی  اظهار داشت: سطح کشت گل محمدی در استان خراسان‌جنوبی ۲۶۰.۷ هکتار است که از این میزان ۱۵۵.۵هکتار بارور و مابقی غیربارور است.

وی از آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های استان خبر داد و بیان داشت: برداشت گل محمدی تا اواخر اردیبهشت‌ماه در این استان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود ۳۶۵ تن گل محمدی از باغ‌های استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه گل محمدی با توجه به شرایطی که استان دارد یکی از گیاهان بسیار مقاوم به تنش‌های محیطی است، تبیین کرد: خراسان‌جنوبی ظرفیت فوق‌العاده‌ای در  تولید گل محمدی دارد.

قوسی اضافه کرد: نیاز آبی بسیار کم، قابلیت کشت دیم، سازگار به شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی موجود، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی از مزایای کشت گل محمدی است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان‌جنوبی به شهرستان سربیشه اختصاص دارد، عنوان کرد: گل محمدی برداشت شده در خراسان‌جنوبی به‌روش‌های صنعتی و سنتی گلاب‌گیری می‌شود و علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی از افزایش ۳۰ درصدی سطح زیرکشت گل محمدی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد بهره‌برداران گل محمدی در استان ۳۱۰ نفر هستند و در استان هفت واحد فرآوری داریم که ۵۰ درصد گل تولیدی استان را فراوری می‌کند.

قوسی مطرح کرد: علاوه بر بحث های اسانس‌گیری و فرآوری غنچه از این گل برای تغذیه زنبورهای عسل، تولید مربا و گلاب نیز استفاده می‌شود و ۵۰ درصد دیگر گل محمدی تولیدی به خارج از استان صادر و غنچه این گل نیز از طریق یک شرکت خریداری و به هندوستان صادر می‌شود!

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =