روزنامه اعتماد: امثال رشیدپور و مدیری و گلزار، نولیبرالیسم را در تلویزیون ترویج می کنند

روزنامه اعتماد دیدگاه رضا درستکار منتقد سینما را در باره دستمزدهای نجومی مجریان تلویزیون پرسیده است.

درستکار می گوید:« صدا وسیما برای حفظ کیان و شاکله خود ناچار است که منابع مالی خود را به هر نحوی که شده تامین کند، پس در این مسیر با هر اسپانسری دست همکاری می‌دهد. درستکار رقم‌های نجومی فاش شده دستمزدهای مجریان تلویزیون را عادلانه نمی‌داند و معتقد است فاصله طبقاتی که در حال شکل‌گیری است بی‌عدالتی محض است: «باید درباره شیوع چنین رویه‌ای حساس بود چون در درازمدت ممکن است ساختار جامعه را هدف قرار دهد و باعث یک نوع تلاطم شود.»

این منتقد سینما در بخش دیگری از صحبت خود با بیان اینکه همواره در تمام اظهارنظرها و نوشته‌هایش به شیوه اجرای رضا رشید پور، محمدرضا گلزار ومهران مدیری نقدهای جدی داشته و دارد، چون معتقد است آنها اجرای‌شان به گونه‌ای است که نولیبرالیسم را تشویق و تقویت می‌کنند، می‌گوید: «از نوع لباس پوشیدن آنها گرفته تا دستمزدهای‌شان مصداق فاصله طبقاتی آشکار است ولی با این حال بیاییم اشکال را از گلزار و رشیدپور نبینیم و به جای کنترل جریان رودخانه پل را بالا ببریم و دانه درشت‌ها را پیدا کنیم. مهران مدیری و رضا رشید پورها تعداد افراد محدودی هستند، بیاییم واقعی‌ترها را ببینیم وکار را از ریشه درست کنیم و به فکر وضعیت معیشت قاطبه مردم باشیم. جلوی گلزار را که بگیریم چه می‌شود؟»

از نظر درستکار وقتی این ارقام فاش می‌شود برای جامعه خوب است چون این مباحث پیش درآمدی می‌شود تا اتفاقات پشت پرده روشن‌تر شوند. طرح این مباحث در رسانه‌ها بهانه‌ای است که وضعیت دانه درشت‌ها مشخص شود.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    18 18
    این چهره ها را خود تلویزیون پرورش داده و حالا هم استفاده میکنه چه اشکالی دارهپولش رو هم اسپانسرها میدهند نه سیما
    • ایرانی AE ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      9 1
      سلام، منظور نویسنده روش صدا و سیماست که موجب بی عدالتی و شکاف طبقاتی می شود.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    21 9
    یعنی تو ایران هر از هرکی شاکی هست یا میگه لیبراله، یا سرسپرده استکبار جهانیه! آقا مدیری که سی ساله ما رو خندونده لیبرالیست نیست، اون سلطان خودرو، قیر، سکه و... لیبرالیست هستن، اون سینه چاکان تحریم عامل استکبار جهانی هستن.
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    22 7
    آقا این چند نفر معدود باسواد را هم تلویزیون بیاندازید بیرون، به جاشون یه سری متملق و آقازاده و نون به نرخ روز خور دیگه استخدام کنید خیال این روزنامه های یاوه گو راحت بشه
    • سعیدی IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      9 15
      داداش جان خیلی تند رفتی اینا باسوادند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما سواد را در کت و شلوار و آنکارد ریش می بینی؟؟؟؟ مگه ندیدی معاون سیما چی گفت؟ گفت ما حرف هامونو از زبان اینا می زنیم. بله جانم
  • علی GB ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    5 2
    این اعتماد مگه همین چندروز پیش در حمایت از بیانیه به اصطلاح هنرمندان برای ازادی امامی مطلب نرفته بود دم خروس را باور کنیم یا....البته شاید همه اینها برای حمله به صدا و سیما باشد اما فساد گسترده در پول های کثیف سینما را چون انها بدنه رای خودمانند زیر سیبیل مبارک رد میکنیم جلل خالق دیروز مطلب در حمایت از مفسد اقتصادی امروز مطلب در مورد شفافیت و فسادستیزی و مردم فرودست شما دیگه کی هستید
  • سیا محمدزاده IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 3
    خداوکیلی حرف حساب زده
  • M IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 5
    من نمی دونم همه با گلزار مشکل دارن ، آقای مدیری هم کارش درسته ، آقای رشید پور هم که خیلی وقته این کار رو انجام میدن ، چرا اینجوری رفتار میشه؟
  • ستاره روشن US ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 1
    خودشون الکی بادشون می کنن و پول های کلان می دن بهشون و شهرت و ادا و اصول، خودشون هم می کوبوننشون. آدم یاد ضرب المثل خود گوئی و خود خندی/ عجب مرد هنرمندی می افته. چه بیچاره شدند باسوادها که اینا شدند باسواد!!!
  • صادق IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 1
    این کد امنیتی کذایی شما کدومه که هر وقت حرف درست و غیر از( اتوبوس از مینی بوس بزرگتر است ) نمی نویسم زیر حاصل عبارت مزنید و ارسال نمیشه ؟! پس چرا نظر می خواید.