توضیحات شهردار یاسوج در مورد پرداخت حقوق معوق رانندگان اتوبوس و مطالبات سازمان حمل و نقل

شهردار یاسوج در پی انتشار خبر تجمع رانندگان اتوبوس های شهر یاسوج برای دریافت مطالبات و معوقات آنها توضیحاتی ارائه کرد

به گزارش خبرآنلاین ، نستهن مقدم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به علت تجمع رانندگان اتوبوس سازمان حمل و نقل شهرداری گفت: حدودا ۲۳ فروردین رانندگان به شهرداری مراجعه داشتند و مشکلاتشان را از طریق سازمان حمل و نقل پیگیری کردند، عمدتا رانندگان اتوبوس دانشگاه‌های استان هستند که به دلیل کرونا دانشگاه‌ها تعطیل شدند و دولت اعلام کرد مشاغلی که بدلیل بحران کرونا تعطیل شدند برای فرایند بیمه بیکاری ثبت نام و حقوق رانندگان پیگیری شود و بیمه را دریافت کنند تا زمانی که این مشاغل از سر گرفته شود.

شهردار یاسوج افزود: رانندگان نگران بودند که اگر بیمه بیکاری را دریافت کنند به منزله بیکاری و اخراج می‌باشد و دولت تدبیری اندیشید که بتواند برای اقشار کم درامد و صنوف پرخطر، حق و حقوقی منظور نماید و شهرداری درامد ناشی از خدماتی که به دانشگاه می‌دهد مستقیم به رانندگان پرداخت شود که شهرداری این هزینه را به سازمان مربوطه واریز می‌نماید و با صحبت‌هایی که شده بود، تقریبا قانع شده بودند.

وی اظهار داشت: روز ۳۱ فروردین با جلسه مشترکی با حضور مدیر کل امور شهری، بنده و نمایندگان دانشگاه‌های استان (بجز دانشگاه آزاد که متاسفانه با بیشترین خدمات حضور پیدا نکردند) جلسه‌ای برگزار کردیم و مصوب شد تا چهارشنبه ۳ اردیبهشت حقوق عقب افتاده رانندگان از محل درامد دانشگاه پرداخت شود و اگر دانشگاه نتوانست تامین نماید از محل درامد شهروند عمومی شهرداری پرداخت شود.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: البته حقوق این رانندگان از طرف سازمان خودشان و از طرف شرکت خصوصی پرداخت می‌شود، دانشگاه‌ها تا چهارشنبه مکلف شدند که به حساب سازمان حقوق افراد را واریز و سازمان به حساب رانندگان واریز نمایند.

وی با رد کردن نداشتن طلب از دانشگاه ها گفت:سازمان حمل و نقل بیش از ۳۰۰میلیون تومان از دانشگاه ها طلب دارد که تا آخر هفته جاری مکلف به پرداخت آن شده اند.

مقدم بیان داشت: رانندگان هیچ گونه دغدغه‌ای بابت بیکار شدن نداشته باشند، این‌ها دو دغدغه داشتند یکی اینکه بیمه بیکاری دریافت کنند، بیکار می‌شوند که چنین چیزی امکانپذیر نخواهد بود و هیچ گونه دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند. تلاش میکنیم حقوق معوقات اسفند و فروردین و حق و حقوق بیمه بیکاریشان روز در تاریخ ذکر شده نیز پرداخت شود. حتی اگر بیمه بیکاری هم پرداخت نشود اینا از نظر ما بیکار نیستند و جزو پرسنل ما محسوب خواهند شد.

وی افزود: در این شرایط بد مالی چند سال اخیر، ۱۳ اتوبوس در حد نو از مشهد و یکسری از مزایده‌ای در دهدشت که ماشین صفر کیلومتر بوده اند، برای حمل و نقل عمومی و دانشگاه‌ها تهیه کردیم و بیش از ۲۰ نفر اشتغال مستقیم در این راستا ایجاد کردیم، حتی سازمان حمل و نقل را حمایت کردیم و تنها در این دوره بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون به سازمانشان کمک کردیم و در هیچ دوره‌ای اینقدر کمک مالی نشده است.

شهردار یاسوج خاطر نشان کرد: ضمن این که با توجه به هزینه های هر اتوبوس برای سازمان مبلغ پرداختی دانشگاه ها که با فشار های زیاد به حداقل رسید جوابگوی این همه خدمت ارائه شده نیست و باید مبلغ پرداختی افزیاش پیدا کند تا سازمان نیز ضرر نکند و بتواند به موقع حق و حقوق رانندگان را پرداخت کند.

شهردار یاسوج گفت: هر تعداد دانشگاه‌ها و سازمان حمل و نقل اتوبوس نیاز داشتند در اختیارشان قرار دادیم، به ترتیب دانشگاه آزاد، یاسوج و علوم پزشکی بیشترین بهرمندی از این خدمات اتوبوسرانی را دارا می‌باشند که قرار بر این بود خدمات را فقط تا سر جاده اصلی ارائه دهیم و دانشگاه‌ها مانند سایر دانشگاه‌های کشور بقیه مسیر را از بخش خصوصی زیر مجموعه دانشگاه تامین نمایند، ولی بدلیل ضعف خصوصی سازی در دانشگاه‌های استان، چنین امکانی میسر نشد.

وی در پایان گفت: ظرفیت ناوگان حمل و نقل را میتوانیم افزایش دهیم تا برای حمل و نقل مردم در سطح شهر یاسوج نیز مخصوصا در مواقع بحرانی مشکلی نداشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =