۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
اوج گیری کرونا در این استان تکذیب شد

ایرنا نوشت: رسانه‌های مجازی و شایعه‌پردازان هر روز موضوعی را برای جلب توجه و نظر افکارعمومی مطرح می‌کنند. اوج‌گیری کرونا در استان‌های مرکزی و شمالی یکی از این شبهات نادرست است که به تازگی به استان یزد ارتباط پیدا کرده و خبر از اوج گیری بیماری در این استان داشت که بلافاصله به وسیله مسوولان پزشکی استان یزد تکذیب شد.

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد چند روز قبل درباره آخرین وضعیت استان یزد در مواجهه با کرونا گفت: در شرایط کنونی، بیماری کرونا در استان تقریبا کنترل شده و تحت مدیریت است ولی برای مهار آن به همکاری مردم نیاز است. برای مهار این بیماری بهترین راه،  فاصله گذاری اجتماعی است که باید توسط تک تک مردم رعایت شود. اگر مردم به مقررات و توصیه مسوولان و کادر پزشکی احترام بگذارند می‌توان در فاز مهار این بیماری که بسیار مهم است به امید خدا به موفقیت رسید.

این مسوول اظهار کرد: رعایت فاصله طولی در رفت و آمدها، پرهیز از سفرهای غیرضروری و استفاده از ماسک برای پیشگیری و مهار کرونا جزو ضروریات است.  تاکنون همکاری و همراهی خوبی توسط مردم با مسوولان برای رعایت مقررات صورت گرفته و امیدواریم این روند ضروری ادامه یابد.  باید همه در عمل به  دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در غلبه بر بیماری پایبند باشند.

شادکام به اهمیت رعایت بهداشت فردی و توجه و رسیدگی به وضعیت افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند اشاره کرد و عمل به وظایف را در این شرایط خواستار شد.

شایعه: افزایش و اوج گیری تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان یزد

پاسخ شایعه: محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خبرهای منتشر شده مبنی بر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان را تکذیب کرد.

وی در این باره  گفت: از روز بیستم فروردین که اعلام کردیم وارد فاز مدیریتی و کنترل بیماری شدیم ورودی به بیمارستان کاهش یافته است. ما اوایل فروردین ۵۰۰ بیمار بستری شده داشتیم، اما این تعداد به تدریج کاهش یافته و امروز ۲۰۷ بیمار بر روی تخت‌های بیمارستان بستری شده اند.
نوری شادکام ادامه داد: خبری که در سایت‌ها مبنی بر افزایش کرونا در استان منتشر شده است را تأیید نمی‌کنم و در صورت هرگونه تغییر این مساله را به مردم می‌گوییم. این بیماری قرار نیست به سرعت ریشه کن شود و همچنان با ما خواهد بود و باید زندگی در کنار کرونا را تا مدت‌ها داشته باشیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان ساخت: برای اینکه دوباره دچار مشکل نشویم باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و مسائل اجتماعی نظیر شست وشوی دست‌ها را به خوبی مدنظر قرار دهیم.
وی گفت: اگر این اصول را رعایت کنیم مشکلاتمان کمتر خواهد شد و تا ریشه کن شدن این بیماری مشکل زیادی را احساس نخواهیم کرد.

۴۷۲۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =