پاسخ مبهم چهره نزدیک به قالیباف به احتمال کاندیداتوری او در ۱۴۰۰ /اصولگرایان دوباره دعواها را شروع نکنند /میرسلیم نقش پدری ایفا کند

عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما انتظارمان از حضرات جریان اصولگرایی که در دقیقه ۹۹ با یکدیگر اجماع کرده و یک لیست ارائه دادند این است که به تعهداتشان پابرجا بمانند، به ایلنا گفت: اینگونه نباشد که بر اساس اقتضا و منافع آمده باشند و در دقایق پایانی با یک دیگر ائتلاف کرده باشند و بعد که رأی آوردند دوباره دعواها و اختلافاتشان را شروع کنند.

مرتضی طلایی فعال سیاسی اصولگرا، درباه تاثیر مجلس یک دست یازدهم بر مدیریت مسائل کشور گفت: نه تنها مجلس یازدهم بلکه مجلس فعلی که چند جلسه بیشتر تا پایان آن باقی نمانده است نیز می‌تواند اثرگذار باشد و نقش و جایگاه مجلس در ریل‌گذاری از طریق قانون و نظارت و بر حسن اجرای آن روی جهت‌گیری‌ها و فعالیت‌های دولت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تفاوت نگاه دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در مسائل کشور، افزود: مجلس یازدهم که جریان فکری اصولگراها در آن مستقر می‌شود بدون شک نگاه‌شان به رفع مشکلات معیشتی مردم و اقتصادی جامعه بیشتر است.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: مجلس یازدهم باید به دور از حاشیه‌ها و مسائل جانبی یک سال باقی مانده از عمر دولت دوازدهم به آن کمک و همراهی داشته باشد تا از این شرایط عبور کنیم.

رئیس ستاد انتخابات ریاست جمهوری قالیباف درباره اینکه آیا حضور قالیباف در انتخابات مجلس یازدهم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است، گفت: کسی که به مجلس می‌رود از مردم رأی گرفته و چهار سال به مردم تعهد داده است بنابریان به طور طبیعی باید به تعهداتی داده است عمل کند.

وی گفت: گاهی شرایط کشور به گونه‌ای اقتضا می‌کند که نخبگان، بزرگان، دلسوزان در جریان اصولگرایی به این نتیجه برسند که یک نفر از افراد شاغل در مجلس باید در صحنه ریاست‌جمهوری حضور بیابد، آن یک اجماع و اتفاق جمعی و جز استثنائات است، بنابراین نمی‌شود آن را رد یا تایید کرد اما منطق و عرف می‌گوید که نماینده باید بماند و به تعهداتش عمل کند؛ استثنا هم می‌تواند شامل حال هر کسی حتی غیر از آقای قالیباف باشد.

عضو سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه ما انتظارمان از حضرات جریان اصولگرایی که در دقیقه ۹۹ با یکدیگر اجماع کرده و یک لیست ارائه دادند این است که به تعهداتشان پابرجا بمانند، خاطرنشان کرد: اینگونه نباشد که بر اساس اقتضا و منافع آمده باشند و در دقایق پایانی با یک دیگر ائتلاف کرده باشند و بعد که رأی آوردند دوباره دعواها و اختلافاتشان را شروع کنند.

وی افزود: انتظار افکار عمومی این است که همه نیروهایی که به اسم اصولگرا در مجلس هستند بدون هیاهو و جاروجنجال به مردم خدمت کنند.

طلایی با بیان اینکه رایزنی کردن برای انتخاب جایگاه‌های مجلس امری طبیعی و خیلی خوب است و بهتر از این است که در صحن مجلس این کارها انجام شود، بیان کرد: اگر منتخبان اکنون رایزنی‌های خودشان را انجام دهند و تقسیم کار کنند، بهتر است البته هر جای مجلس می‌توان خدمت کرد.

وی با درباره ریاست مجلس یازدهم  اظهار داشت: به نظر می‌رسد شانس قالیباف از دیگران بیشتر باشد اما رقبای مدعی هم حضور دارند، باید شاهد باشیم و ببینیم نتیجه مذاکرات آنها چه می‌شود.

این کنشگر سیاسی اصولگرا درباره نقش میرسلیم و رقابتش با قالیباف گفت: شاید دسته‌بندی‌های اصولگرایی، نواصولگرای و مؤتلفه اختلاف‌های جزئی در روش‌ها و شیوه‌ها داشته باشند اما در مبانی هم نظر هستند؛  آقای میرسلیم هم می‌تواند نقش پدری و معنوی برای اینکه مجلس را در فضای آرام نگه دارند و بدون حاشیه بتواند تقسیم کارها را مدیریت کنند، داشته باشند.

۲۷۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =