معتادان خیابانی در استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری می شود

ایرنا نوشت: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا، از جمع‌آوری معتادان متجاهر و خیابانی در استان خبر داد.

سید قدیر مرتضوی  با اشاره به تعطیلی مراکز ترک اعتیاد از جمله کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۶ از اسفندماه سال ۹۸ به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و تضمین سلامت افرادی که برای ترک به این مراکز مراجعه می‌کنند، افزود: طرح تعطیلی این مراکز هنوز ادامه دارد و تاکنون هیچ پذیرش جدید در این مراکز انجام نشده است.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه حضور معتادان خیابانی در این روزها به عنوان یک چالش تبدیل شده است و این افراد در معرض ابتلا بیشتر قرار دارند، طرح شناسایی، جمع‌آوری، غربالگری، قرنطینه و نگهداری این افراد در استان آغاز می‌شود.
به گفته وی،این طرح با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اجرا می‌شود.
مرتضوی افزود: پس از شناسایی و جمع‌آوری معتادان خیابانی و متجاهر در استان، غربالگری اولیه از آنها انجام و در صورت ابتلا به بیماری خاص و یا ویروس کرونا این افراد به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند و بعد به مراکز خاص ارجاع داده می‌شود.
وی گفت: در صورت نداشتن بیماری خاص و ویروسی، معتادان به مراکز نگهداری معتادان متجاهر و خیابانی ارجاع داده می‌شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه معتادان متجاهر و خیابانی در استان انگشت‌شمار هستند، اظهار داشت: شناسایی و جمع‌آوری معتادانی که در پاتوق‌ها زندگی می‌کنند، نیز در دستورکار قرار دارد.
وی افزود: هم‌اکنون ۱۵کمپ اقامتی و ۷۲ مرکز درمانی ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری مجوز دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی را دارند، که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند.
مرتضوی افزود: مراکز ماده ۱۶ و کمپ‌های ترک اعتیاد استان از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیته درمان این ستاد بنا به توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اسفندماه ۹۸ تعطیل شدند.
گفتنی است ، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =