نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید برگزار شد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نخستین شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جهش تولید با اشاره به مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان گفت: قرارگاهی برای پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی در استان تشکیل و فعال شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ،ابراهیم شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای فرهنگ عمومی چهار محال و بختیاری در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت : هنرمندان می توانند در اصلاح اخلاق عمومی جامعه تاثیرگذار باشند
 شریفی با بیان اینکه همه  موظف به داشتن اخلاق هستیم  گفت: در این صورت قطعا در حوزه فرهنگ وهنر و جامعه  نیز تاثیرگذار خواهیم بود و به عنوان یک خدمتگزار فرهنگ و هنر جامعه باید اخلاق مومنانه داشته باشیم.
وی در ادامه پس از ارائه اخبار فرهنگی دو ماه گذشته استان به اجمال نکاتی در خصوص فرهنگ عمومی و دستورجلسه پرداخت .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی تحت نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ایام کرونا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و شکوفایی استعدادها در دوره قرنطینه خانگی، این اداره کل اقدام به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری به صورت مجازی کرده است
وی با اشاره به اولویت‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری، افزود: مصوبات جلسه قبل شورای فرهنگ عمومی استان به طور کامل اجرائی و عملیاتی شد
شریفی  افزود: شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و نایب رئیسی استاندار و ترکیب اعضایی مؤثر، با دبیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با تصمیم سازی های فرهنگی، نقش بسزایی در رشد و اعتلای فرهنگ استان دارد
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حضور مدیران ارشد در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان قابل تقدیر است گفت: مجموعه دستگاه های استان با مشارکت جدی و تدبیر لازم به دنبال حل دغدغه های موجود در حوزه فرهنگ عمومی می باشند.
شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی، اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی و نظارت و پیگیری مصوبات ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیمات شورای فرهنگ عمومی کشور از وظایف شوراهای فرهنگ عمومی استان می باشد.
  حجت الاسلام محمدعلی نکونام  در این نشست تاکید کرد: این استان از لحاظ فرهنگی  در جایگاه مطلوبی قرار دارد و متولیان فرهنگ باید فعالیت‌های فرهنگی خود را به شورای فرهنگ عمومی گزارش دهند
وی افزود: البته دغدغه‌های فراوانی در عرصه فرهنگی وجود دارد و در همین راستا باید فرهنگ مورد توجه جدی قرار گیرد.
نکونام تصریح کرد: توجه همگان به فرهنگ و سلامت جامعه ضرورت دارد و در این راستا متولیان فرهنگ و هنر اجازه ارایه خوراک ضد فرهنگی مسموم به جامعه را ندهند.
وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نسبت به مساله فرهنگ راهکارهای ارایه کردند و این راهکارها چراغ راه متولیان فرهنگ باید باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت:  آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا باید به شکل درست شناسایی شوند و از هیچ کمکی محروم نشوند.
وی گفت: جلوگیری از برگزاری هرگونه تجمع  همچنان مورد تاکید و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی ضروری است.
نکونام به در پیش بودن ماه رمضان تاکید کرد: دادن افطاری به نیازمندان در این ماه مورد توجه باشد.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری افزود: لازمه تحقق  اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری، انجام فعالیت های تولیدی، اقتصادی و فرهنگی است.
اقبال عباسی استاندار و نائب رئیس شورا نیزبا اشاره به ضرورت توجه به مبلمان شهری گفت: ورودی‌های شهرکرد با رعایت نکات فرهنگی بهسازی و زیباسازی شود
وی در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: در این خصوص افراد صاحب نظر در حوزه طراحی و معماری و کارشناسان راه و راه‌آهن با رعایت نکات فرهنگی، نظرات خود را به شورا اعلام کنند.
وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه افزود: فرهنگ و پویش در خانه ماندن همچنان رعایت شود.
عباسی تصریح کرد: رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در محل کسب و کار و معبرهای عمومی به مهار ویروس کرونا کمک می‌کند.
وی با تاکید بر اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی برای کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا یادآور شد: ۲۰ میلیارد ریال برای کمک به نیازمندان به حساب کمیته امداد امام خمینی (ره) استان واریز شده است.
، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.
در پایان این نشست ابلاغ ابراهیم شریفی  بعنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط رئیس و نائب رئیس شورا به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال وبختیاری اعطا شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را به نام سال جهش تولید نامگذاری کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =