توزیع ۵۰۰ تن مواد غذایی در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در استان کرمان

ایسنا نوشت : فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه حدود ۵۰۰ تن مواد غذایی در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع خواهد شد، اظهار کرد: ارزش هر بسته غذایی حدود ۳۶۵ هزار تومان است که در فاز اول حدود ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ارزش کل بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

سردار "حسین معروفی" عصر امروز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه در حاشیه آغاز رزمایش «کمک مومنانه» در کرمان با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش بزرگ کمک مومنانه در سراسر کشور، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هماهنگی‌های در درون کشور با رده‌های حمایتی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد مستضعفین و بهزیستی قرارگاهی تحت عنوان امام حسن مجتبی (ع) تشکیل داده که این قرارگاه در استان کرمان نیز تشکیل شده است.

وی شناسایی افراد نیازمند را یکی از اقدامات این قرارگاه برشمرد و ادامه داد: همه اقدامات این قرارگاه مسجد محوری است و ائمه جمعه شهرستان‌ها، امام جماعت مساجد و فرماندهان پایگاه‌های بسیج سراسر استان باید کار شناسایی افراد نیازمند را انجام دهند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: براساس آماری که تاکنون استخراج شده است، ۴۰ هزار خانوار در سطح استان کرمان شناسایی شده اند که تحت حمایت هیچ یک از نهادها از جمله بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بهزیستی نبوده و از شیوع ویروس کرونا نیز آسیب دیده‌اند، که برای کمک به آنها تا به امروز ۲۳ هزار و ۶۰۰ بسته حمایتی را آماده کرده‌ و ظرف دو روز آینده به همه شهرستان‌ها ارسال می‌شود تا در بین این خانواده های شناسایی شده توزیع شود ضمن آنکه در قرارگاه شهرستانی نیز حدود ۱۶ هزار بسته معیشتی آماده شده است.

وی با بیان این مطلب که در مرحله اول این رزمایش حدود ۵۰۰ تن مواد غذایی در بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا توزیع خواهد شد، اظهار کرد: ارزش هر بسته غذایی حدود ۳۶۵ هزار تومان است و در فاز اول حدود ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان ارزش کل بسته‌های معیشتی خواهد بود، ضمن آنکه فاز اول مرحله دوم این رزمایش نیز در پایان ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد و به غیر از این دو مرحله، یک فاز دیگر نیز در مناطق سیل‌زده رودبار جنوب به ویژه بخش های زهکلوت، جازموریان، ده رضا و شهداد اجرا خواهیم کرد.

معروفی عنوان کرد: همه آشپزخانه های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در اختیار کمیته امداد برای پخت غذا در طرح مومنانه و توزیع مومنانه خواهیم گذاشت گفتنی است که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا سفره مهربانی نخواهیم داشت.

 حجت‌السلام "حسن علیدادی‌سلیمانی" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان نیز در حاشیه آغاز رزمایش "کمک مومنانه" در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش همزمان با سراسر کشور در استان کرمان نیز آغاز شده است.

وی با بیان این مطلب که باید مواسات و همدلی را مومنانه پیگیری کنیم، تصریح کرد: ضمن تشکر از همه گروه‌های جهادی و نهادهایی که در این رزمایش فعالانه فعالیت می‌کنند، به آنها نیز تبریک می‌گوییم و امیدواریم این اقدامات مستمر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به علت برگزاری مراسم آغازین طرح کمک مومنانه در منزل موقوفه شهید حاج قاسم سلیمانی، عنوان کرد: بزرگترین پیام این مراسم افتتاحیه این است که این حرکت از جنس حاج قاسم سلیمانی است. سردار دل‌ها در خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناحت و ۴۰ سال از عمر پر برکت خود را در خدمت به مردم صرف کرد و در جای جای کشور در زمان سیل‌ها، زلزله‌ها و ... برای کمک به مردم و امدادرسانی حضور داشت.

وی ادامه داد: در کنار آنکه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی سردمدار و فرمانده جبهه مقاومت بود اما هر زمان که مشکلی در داخل کشور ایجاد می‌شد حاج قاسم در خط مقدم کمک به مردم حضور داشت و این حرکتی که امروز بسیجیان از بیت‌الزهرا (س) آغاز کرده معنادار است و نشان می‌دهد که جنس این حرکت از جنس مکتب سلیمانی است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =