فارس: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که آمریکا در حال مستقر کردن کشتی‌های جنگی بیشتری در مدیترانه است تا از حمله نظامی احتمالی غرب علیه رژیم قذافی حمایت کند.

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور کشتی جنگی "USS Battan "، یک فروند کشتی جنگی حامل بالگرد و دو کشتی دیگر نیز در مدیترانه مستقر می‌کند تا از اقدام نظامی احتمالی علیه لیبی حمایت کند.

بر اساس این گزارش، "باتان " دارای ناوگانی از بالگردها و تجهیزات پزشکی است که می‌توان از این تجهیزات برای درمان نظامیان زخمی و همچنین غیرنظامیان استفاده کرد. این کشتی دارای 6 اتاق مخصوص جراحی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای 600 بیمار است.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد که این کشتی‌های جنگی قادرند تا صدها نظامی آمریکایی، تیم پزشکی و جراحان و بالگردها را حمل کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه هفته گذشته در اقدامی با 10 رأی موافق و 5 رأی ممتنع، طرح منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان لیبی را به تصویب درآورد و راه را برای اقدام نظامی علیه لیبی باز گذاشت.

به دنبال تصویب این قطعنامه بسیاری از کشورهای بین‌المللی برای برگزاری اقدام نظامی در لیبی اعلام آمادگی کردند.

روز گذشته نیز "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا به قذافی هشدار اقدام نظامی علیه لیبی داد و به وی دستور داد تا به قطعنامه سازمان ملل متحد احترام گذارد.

بر اساس این گزارش، اوباما در نظر دارد نیروهای آمریکایی را برای حمایت از منطقه پرواز ممنوع بر فراز لیبی مستقر کند اما هنوز از مشارکت کامل آمریکا در اقدام نظامی علیه لیبی خبر نداده است.

وی واضح و صریح اعلام کرد که آمریکا نیروهای زمینی رزمی در لیبی مستقر نخواهد کرد اما اقدام نظامی آمریکا در لیبی به نیاز حمایت از غیرنظامیان لیبی بستگی دارد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =