عاقبت پول‌های بلوکه شده شهرداری توسط بانک آینده چه می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو شورای شهر تهران از آخرین وضعیت ۹۱۰ میلیارد تومان بلوکه شده توسط بانک آینده توضیحاتی داد.

سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت ۹۱۰ میلیارد تومان پول حاصل از فروش اوراق مشارکت برای توسعه متروی تهران که در نزد بانک آینده بلوکه شده، گفت: تاکنون بانک آینده با نپذیرفتن وثایق شهرداری از پرداخت این پول خودداری می‌کرد، اما با گفت و گوهایی که صورت گرفته مشکل وثیقه تا حدودی حل شده و طی توافقی که با شهرداری شده، قرار شده با تغییر وثیقه، ۳۶۰ میلیارد تومان این پول را آزاد کنند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه گله ما از بانک آینده همچنان پابرجاست، گفت: شهرداری برای گرفتن ۹۱۰ میلیارد تومان، وثیقه‌ای به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان ارائه داده، اما بانک وثیقه‌ای دیگر می‌خواهد که حامل پیامی خاص هست.

او افزود:اگر بخواهیم می توانیم به بانک فشار بیاوریم،چون این پول برای مترو است و طبق قانون نصف اصل و سودش با دولت است و ما از این پول ۴۵۰ میلیارد باید به بانک بدهیم و بقیه را دولت ضامن است و به عبارتی ما برای ۴۵۰ میلیارد تومان ۳ هزار میلیارد وثیقه داده ایم و بهانه می‌آورند که وثیقه مناسب نیست.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =