۲ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
چین، به کمک رهبر کره‌شمالی شتافت

ایسنا نوشت: چین یک تیم پزشکی برای بهبودی کیم جونگ اون به کره شمالی اعزام کرد.

اخیراً گمانه زنی‌هایی در مورد وضعیت سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مبنی بر آنکه وی تحت عمل جراحی قرار گرفته به وجود آمده است و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد چین برای کیم جونگ اون یک تیم پزشکی را به کره شمالی اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک اخیراً گمانه زنی‌هایی درباره‌ی وضعیت سلامت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مبنی بر آنکه وی تحت عمل جراحی قرار گرفته به وجود آمده است و گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد چین برای کیم جونگ اون یک تیم پزشکی را به کره شمالی اعزام کرده است.

چین اعلام کرده است که یک تیم متشکل از کارشناسان پزشکی را برای ارائه‌ی مشاوره به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعزام کرده است. بنابر گزارش‌ها، یک هیئت اعزامی به رهبری یکی از اعضای ارشد گروه بین‌الملل حزب کمونیست چین، پکن را به مقصد کره شمالی ترک کرده است.

منابع اطلاعاتی گزارش داده‌اند که این دیدار پیش‌بینی شده از جانب هیئت اعزامی چینی به دلیل گزارش‌های متناقض از وضعیت سلامتی کیم جونگ اون صورت می‌گیرد.

پیش از این دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ادعاهای مربوط به وضعیت سلامت کیم جونگ اون را نادرست و اشتباه توصیف کرده و مدعی شده بود که وی شنیده است آن‌ها از اسناد و مدارک قدیمی استفاده کرده‌اند و برای وضعیت سلامت «اون» ابراز امیدواری کرده و گفت که امیدوارم حال او خوب باشد.

کنگ مین سوک، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی نیز در همین رابطه اظهار کرده است: «ما هیچ چیزی برای تأیید کردن نداریم و متوجه هیچ فعالیت غیرعادی و یا غیرمنتظره‌ای در کره شمالی نشده‌ایم.»

پیونگ یانگ با پکن روابط دیپلماتیک گرمی دارد و چین از اقتصاد این کشور حمایت می‌کند و در میان تحریم‌های سازمان ملل متحد، نیازهای اساسی این کشور را تأمین می‌کند.

گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی وضعیت سلامت کیم جونگ اون در اوایل ماه آوریل پس از آن آغاز شد که رهبر کره شمالی در جشن تولد پدربزرگش، که یکی از مهمترین تعطیلات کشور است، شرکت نکرد. پیونگ یانگ به صورت رسمی هیچ گونه اظهار نظری درباره وضعیت سلامت رهبر کره شمالی نکرده است، در حالی که غیبت رهبر کره شمالی در محافل عمومی به شایعات متعدد درباره‌ی وضعیت سلامت وی دامن زده است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    نظام فعلی در کره شمالی در راستای منافع چین و آمریکا هستند و تمایلی به تغییر این نظامها ندارند. وجود ان برای چین بعنوان مانعی در افزایش نفوذ آمریکا در منطقه است و برای آمریکا هم بعنوان عامل ترساندن و دوشیدن کشورهای همسایه آنها.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    دیکتاتورها هوای همدیگر رادارند
  • قشقایی IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    از خدا میخوام اگر به مردم و کشورش خیانت کرده هر چه زودتر گندش پاک بشه و از همینجا لعنت میفرستم به حاکمان کمو نیست خائن