ایسنا نوشت: معاون کل وزارت بهداشت از کاهش ۵۰ درصدی موارد بستری و همچنین ۷۰ درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور خبر داد.

 دکتر ایرج حریرچی در ارتباط ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، گفت: در حال حاضر نسبت به زمان اوج کرونا در کشور، بیش از ۵۰ درصد موارد بستری و حدود ۷۰ درصد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین در اکثر استان‌های کشور خوشبختانه روند نزولی بیماری به صورت قابل توجهی مشاهده می‌شود. این دستاورد نتیجه اقدامات مناسب مردم، دولت و مجموعه نظام است. اما تاکید می‌کنم که در این شرایط که بازگشایی‌ها و کاهش فاصله گذاری اجتماعی به صورت تدریجی و هوشمند انجام می‌شود، هر گونه غفلتی می‌تواند عوارض جبران ناپذیر و شدیدی را در پی داشته باشد.

حریرچی ادامه داد: به طور واضح می‌گویم که تا کشف دارو و واکسن بیماری، در اکثر کشورهای جهان حدود دو الی سه طغیان دیگر بیماری طی یک سال آینده در پیش رو خواهیم داشت. بنابراین هر گونه غفلت فردی می‌تواند هم خود فرد و هم خانواده وی را در معرض ابتلا، ابتلای شدید و مرگ و میر قرار دهد و تعدد غفلت‌های فردی ممکن است فجایع منطقه‌ای، ملی و جهانی را ایجاد کند.

وی افزود: به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم تا حد امکان به شعار در خانه بمانیم و پرهیز از ترددهای غیرضروری وفادار بمانند و این دستاوردهای عظیم را کماکان نگهداری کرده و ادامه دهند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =