۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
الکاظمی به درخواست شیعیان بله گفت

فارس نوشت: یک روزنامه عراقی از موافقت نخست‌وزیر مکلف این کشور با خواسته‌های فراکسیون‌های شیعه و تغییر اسامی دو وزیر پیشنهادی از جمله وزیر خارجه خارجه خبر داد.

 «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مکلف عراق در ادامه رایزنی‌ها با احزاب و فراکسیون‌های سیاسی جهت حل اختلافات بر سر تقسیم مناصب وزارتی، با درخواست فراکسیون‌های شیعه موافقت کرد.

روزنامه عراقی «الصباح» نوشت که اسامی برخی وزرای پیشنهادی الکاظمی با مخالفت برخی فراکسیون‌های شیعه مواجه شد و آن‌ها ۴۸ ساعت به الکاظمی مهلت دادند تا به اعتراضات آن‌ها پاسخ دهد.

«کاطح نجمان الرکابی» نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «دولة القانون» در مصاحبه با الصباح گفت که الکاظمی با خواسته‌های فراکسیون‌های شیعه در خصوص تغییر اسامی برخی وزرای پیشنهادی از جمله وزیر خارجه و وزیر ورزش و جوانان موافقت کرده است.

الرکابی افزود که برخی اسامی پیشنهادی در ترکیب کابینه الکاظمی مورد اعتراض برخی فراکسیون‌های شیعه قرار گرفت و آن‌ها به الکاظمی ۴۸ ساعت مهلت دادند تا به این اعتراضات پاسخ دهد.

او افزود که فراکسیون‌های شیعه خواستار تغییر برخی وزرای پیشنهادی که همچنان اختلاف بر سر آن‌ها وجود دارد، هستند.

وی پیش‌بینی کرد که در جلسه پارلمانی که قرار است هفته آینده برگزار شود، با ۱۵ وزیر پیشنهادی موافقت شود.

پیشتر وبگاه «بغداد الیوم» در خبری فهرست اسامی وزرای پیشنهادی را منتشر کرد که در آن نام «عبدالکریم هاشم مصطفی» به عنوان وزیر خارجه و «حسین سعید» به عنوان وزیر ورزش و جوانان به چشم می‌خورد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق، نهم آوریل(۲۱ فروردین)، در پی انصراف «عدنان الزرفی» از نخست‌وزیری، «مصطفی الکاظمی» را مامور تشکیل کابینه کرد و بر اساس قانون اساسی، وی ۳۰ روز مهلت دارد تا کابینه جدید را برای گرفتن رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =