پیام جهانگیری، جنتی، ولایتی، خاتمی و جامعه مدرسین درپی رحلت آیت‌الله امینی

معاون اول رئیس جهمور، آیت الله جنتی، علی اکبر ولایتی، سیدمحمد خاتمی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درگذشت آیت الله امینی را تسلیت گفتند.

 به گزارش خبرآنلاین، معاون اول رییس جمهور در پیامی به مناسبت رحلت عالم ربانی و مجاهد آیت الله امینی، از ایشان به عنوان فقیهی انقلابی و اسوه اخلاق و تقوا یاد کرد و ضایعه فقدان این عالم جلیل القدر را به مقام معظم رهبری، ملت ایران، حوزه‌های علمیه، شاگردان، علاقمندان و بستگان به ویژه بیت شریف ایشان تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی و مجاهد آیت الله ابراهیم امینی رضوان الله تعالی علیه موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

این فقیه انقلابی و اسوه اخلاق و تقوا که حق گویی و صداقت در گفتار و اعتدال و اخلاص در عمل از صفات بارزشان بود، از یاران صدیق و پیشرو امام (ره)‌ در دوران مبارزات مردم ایران علیه رژیم ستم شاهی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با پذیرش مسئولیت های مختلفی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری،‌ عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ‌امامت جمعه شهر مقدس قم منشأ خدمات ارزشمندی به نظام و مردم شدند.

ضایعه فقدان این عالم جلیل القدر را به مقام معظم رهبری، ملت ایران، حوزه های علمیه،‌شاگردان،‌ علاقمندان و بستگان به ویژه بیت شریف ایشان صمیمانه تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای این روحانی وارسته و پارسا رضوان واسعه الهی و علو درجات و حشر با اولیاء و انبیاء الهی و برای عموم بازماندگان ارجمند صبر و اجر مسألت دارم.

آیت‌الله جنتی درگذشت آیت‌الله امینی را تسلیت گفت

در پی ارتحال آیت الله ابراهیم امینی، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان با صدور پیامی این ضایعه را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

العلماء باقون مابقی الدهر                    

عالَم اسلام، حوزه علمیه و نظام اسلامی در طلیعه ماه مبارک رمضان، عالِمی عارف، مبارز، باتقوا، دغدغه مند و ساده زیست را از دست داد و موجب تأثر و تألم عمیق کسانی گردید که با زندگی و منش او آشنا بودند.

آیت الله امینی که بحق یار دیرین و مورد وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» بود در تمام عرصه های خدمت به انقلاب و نظام که مسئولیتی بر عهده اش گذارده شد با مشی طلبگی و ساده زیستی بی آنکه به دنبال مطامع دنیوی باشد در زندگی فردی و سلوک با مردم، خوش درخشید و خود را همواره خادم مردم به ویژه محرومان می دانست. زندگی ساده و بی آلایش او قبل و بعد از انقلاب علی رغم داشتن سمت های مهم کشوری، گواه بر این مدعاست.

آن عالم خداباور با تمام مسؤولیت هایی که داشت، اما تبیین معارف ناب اسلامی با قلمی روان برای همگان به ویژه جوانان و طرح مسائل و مشکلات اجتماعی با بیانی ساده را همواره دغدغه خود می دانست و تا آخر عمر لحظه ای در این راه بیکار ننشست «عاش سعیداً و مات سعیداً».

اینجانب این ثلمه عظیم را محضر مبارک حضرت حجت (عج)، رهبر معظم انقلاب، حوزه علمیه، علمای اعلام به ویژه خبرگان محترم و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و بازماندگان و علاقمندان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

تسلیت ولایتی درپی ارتحال آیت‌الله امینی 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی، ارتحال آیت‌الله ابراهیم امینی را تسلیت گفت. متن پیام علی‌اکبر ولایتی به این شرح است:

بسم الله‌الرحمن الرحیم

ارتحال مجتهد جلیل القدر و عالم ربانی مرحوم حضرت آیت‌الله ابراهیم امینی، یار و همراه همیشگی امام و رهبری که عمر با برکت خویش را در راه اعتلاء نام بلند اسلام، ترویج معارف اهل بیت(ع) و پیروزی و توفیق آرمان ها و اهداف انقلاب و نظام  سپری نمود موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.
ایشان در دوران مبارزه و پس از آن به عنوان شخصیتی اثر گذار و برجسته در مسئولیت های مختلف از جمله پایه گذاری و تاسیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه شهر مقدس قم  نیز منشا ثمرات ماندگار و ارزشمندی بودند که فقدان این مجتهد بزرگوار بسیار ناگوار و اندوهناک می باشد.
ارتحال  این مجاهد نستوه و عالم وارسته را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران، حوزه های علمیه و روحانیت معظم، علاقه مندان، ارادتمندان، شاگردان و بیت معظم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

رئیس دولت اصلاحات درگذشت عضو جامعه مدرسین را تسلیت گفت

سیدمحمد خاتمی با صدور پیامی درگذشت آیت الله امینی را تسلیت گفت. متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
رحلت عالم جلیل‌القدر و صاحب اخلاق و فضیلت و خدمتگزار صدیق دین و انقلاب، حضرت آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه خسارتی است به عالم دین و اخلاق و دانش که امیدوارم خداوند منان باعنایت ویژه خود آن را جبران فرماید.

من این مصیبت بزرگ را به حوزه‌های علمیه، به همه شاگردان و ارادتمندان و همراهان و همفکران آن بزرگوار و بخصوص به خانواده مکرم و محترم و سایر بستگان داغدار ایشان تسلیت عرض می کنم و از درگاه حضرت احدیت برای آن فقید سعید رحمت و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می کنم.

آیت‌الله امینی عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذراند

همچنین متن پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

(انا لله و انا الیه راجعون)

رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجستگان رجال علمی و چهره‌های موجه فقهی و اخلاقی حوزه‌های علمیه موجب تأثر و تألم گردید. ایشان تلاش‌های علمی و عملی گسترده‌ای در صیانت و دفاع از ولایت‌فقیه و یاری امام و رهبری داشتند و ازجمله شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و از اصحاب خاص علامه طباطبایی بودند.

این عالم جلیل‌القدر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذرانید و سفرهای داخلی و خارجی متعددی برای تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع از حکومت اسلامی انجام داد. سال‌ها حضور در منصب امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری تنها بخشی از خدمات برجسته ایشان برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

آثار علمی و اخلاقی ایشان ازجمله آثار قلمی مفید و تأثیرگذار برای نسل جوان و فرهنگ اسلامی هست و نشان از عمق نگاه و تحلیل ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این فقیه پرهیزگار و انقلابی را به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380955

برچسب‌ها