جدیدترین پروژه کیوان کریمی جزو ۱۰ پروژه نهایی جشنواره بین‌المللی فیلم کن ۲۰۲۰

جدیدترین پروژه سینمایی کیوان کریمی از کشور ایران؛ جزو ۱۰ پروژه برتر جهان در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۲۰  انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» Omid? Do you know anything about جدیدترین و دومین پروژه سینمایی کیوان کریمی کارگردان مستقل سینمای ایران؛ جزو ۱۰ پروژه نهایی در بخش «سینمای جهان در کن» Cinema du Monde در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن در سال ۲۰۲۰  انتخاب شد و کارگردانان این ۱۰ پروژه، در روزهای برگزاری این رویداد معتبر سینمای جهان در آنجا حضور خواهند داشت و در جلسات تخصصی آنجا شرکت می‌کنند، به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند و با جهان حرفه‌ای سینما آشنا می‌شوند.   
«سینمای جهان در کن» تحت عنوان اصلی Cinema du Monde بخشی از سازمان سینمایی فرانسه CNC به شمار می‌رود که از پروژه‌هایی حمایت می‌کند که در خارج از اروپا تولید می‌شوند و هدف از برگزاری این بخش هم، برقراری پلی بین پروژه‌ها و تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و همچنین مراکز تولیدات سینمایی است تا هر سال، ۱۰ پروژه برتر جهان به مرحله تولید برسند و به سینمای جهان اضافه شوند. 
این آثار، به صورت مداوم، مورد حمایت اداری سازمان سینمایی فرانسه قرار می‌گیرند و در حدود هفتاد درصد این پروژه‌ها، به مرحله نهایی و اکران می‌رسند و در بخش‌های مختلف جشنواره‌های معتبری همچون جشنواره بین‌المللی فیلم کن و دیگر جشنواره‌های معتبر جهانی به نمایش در می‌آیند.    
سازمان سینمایی فرانسه با حمایت سازمانی و اداری خود تا مرحله نهایی تولید این پروژه‌ها در کنار کارگردان آنان خواهد بود؛ تا تهیه‌کننده و پخش‌کننده خود را پیدا کنند و با این حرکت، آینده این پروژه‌ها را تضمین می‌کند.
بخش «سینمای جهان در کن» که به بخش کشف پروژه‌های جهان مشهور  است؛ هر سال ۱۰ سناریو و ۱۰ کارگردان برتر دنیا را شناسایی می‌کند که امسال در میان فیلمنامه‌های زیادی از کارگردانان کشور مختلف جهان، ۱۰ پروژه برتر انتخاب شده‌اند که اسم پروژه جدید کیوان کریمی با نام «آیا شما چیزی درباره امید می‌دانید؟» از ایران، در کنار فیلمنامه و کارگردانان کشورهای مصر، موزامبیک، سنگال، برزیل، جمهوری دومنیکن، قزاقستان، تایلند، ویتنام و مونته‌نگر به چشم می‌خورد. این پروژه‌های سینمای داستانی و مستند، در مراحل مختلف تولید قرار دارند؛ که در واقع، آثار اول یا دوم کارگردان‌هایشان به شمار می‌روند.
این ۱۰ کارگردان را «رشید بوشارب» Rachid Bouchareb کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده الجزایری تبار و سرشناس سینمای جهان و مقیم کشور فرانسه همراهی خواهد کرد.
این ۱۰ کارگردان انتخاب شده برای بخش «سینمای جهان در کن» در روزهای برگزاری هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن در کشور فرانسه حضور خواهند داشت تا جرقه تولید ۱۰ پروژه انتخابی و ورود به سینمای جهان زده شود.  
کیوان کریمی کارگردان ۳۵ ساله؛ فیلم‌های کوتاه «مرز شکسته»، «ماجراهای زن و شوهر کارگر»، مستند بلند «نوشتن بر شهر»، چندین فیلم کوتاه مستند و داستانی دیگر و همچنین فیلم سینمایی «طبل» Drum را در کارنامه هنری خود دارد و با این آثار، در جشنواره‌های مختلفی در سطح جهان حضور داشته و جوایز معتبری را نیز از آن خود کرده است.
فیلم سینمایی «طبل» نخستین ساخته بلند کیوان کریمی در نخستین نمایش بین‌المللی خود در سال ۲۰۱۶ در بخش رقابتی «هفته منتقدان» در هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ونیز» در کشور ایتالیا به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران، روزنامه‌نگاران، سینماگران و منتقدان سینمایی حاضر در جشنواره قرار گرفت و در ادامه، در جشنواره‌های مختلفی در دنیا و همچنین مجامع فرهنگی و هنری روی پرده رفت و در همان سال، از نگاه تعدادی از منتقدان و روزنامه‌نگاران مطرح سینمای جهان از جمله؛ «ژان میشل فرودون»، «جولیانو وچیلینی»، «جونا نازارو»، «رافائل میل»، «فدریکو روسین» و ... در میان ۱۰ فیلم برتر سینمای جهان در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت.
هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» به ریاست «پیر لسکیور» Pierre Lescure و با مدیر هنری «تیری فرمو» Thierry Frémaux به دلیل شیوع بیماری کشنده ویروس کرونا تا این لحظه، مشخص نیست که در چه زمان و به چه شکلی برگزار خواهد شد؛ ولی بخش بازار آنلاین جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» با عنوان اصلی Marché du Film در روزهای ۲۲ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ (۲ تا ۶ تیر ماه سال جاری) به شکل آنلاین برگزار می‌شود.
قرار است بخش رقابتی اصلی، بخش رقابتی «نوعی نگاه» Un Certain Regard، بخش رقابتی «سینه فونداسیون» The Cinéfondation، بخش رقابتی فیلم کوتاه و ... هفتاد و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کن» با آثاری از کارگردانان کشورهای مختلف جهان در یک زمان مناسب در شهر ساحلی کن در کشور فرانسه برگزار ‌شود؛ ولی امسال، بخش «دو هفته کارگردان‌ها» و بخش «هفته منتقدان» این رویداد معتبر سینمایی برگزار نمی‌شوند.
۲۵۸۲۵۸
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =