مک‌کارتی سازمان بهداشت جهانی را سازمان بهداشت ووهان خواند!

ایسنا نوشت: رهبر اقلیت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا گفت، عملکرد سازمان جهانی بهداشت طوری است که انگار "سازمان بهداشت ووهان" است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که ایالات متحده در بحبوحه شیوع کروناویروس عمدتا در قرنطینه به سر می‌برد و این کشور بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از این ویروس را داشته است، کاخ سفید انتقاداتی را علیه سازمان جهانی بهداشت و دولت چین مطرح کرده و هر دو را به لاپوشانی اطلاعات حیاتی متهم می‌کند.  

کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا یکشنبه در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: با نگاهی به سازمان جهانی بهداشت و مدیریت کنونی آن می‌توانید دریابید که این نهاد همچون یک سازمان جهانی عمل نمی‌کند بلکه بیشتر به سازمان بهداشت ووهان شباهت دارد.
 این سیاستمدار جمهوری خواه این اظهارات را در میانه صحبت درباره نامه‌ای مطرح کرد که برای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد طرح بازگشایی کنگره و بازگشت سیاستمداران به دو مجلس ارسال کرد.
 مک کارتی تاکید کرد که نانسی پلوسی "می‌خواست ۲۰۰ سال تاریخ را تغییر دهد."

او گفت: آنچه نانسی پلوسی می‌خواست با کنگره انجام دهد این بود که قادر باشد ۲۰۰ رای نیابتی را نگه دارد و ۲۰۰ رای مختلف برای اعضای کنگره داشته باشد تا او را قدرتمندتر کنند. خوشبختانه بعد از نامه من و گفت و گویم با او، پلوسی از آن عقب نشینی کرد اما کنگره حیاتی است.   
مک کارتی گفت این قانونگذاران، کارمندانی "حیاتی" هستند که وجودشان برای تامین نظارت در دوران شیوع کروناویروس نیاز است.
 فعالیت‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا به خاطر فاصله گذاری اجتماعی به منظور کمک به کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا تعلیق شده است. مجلس نمایندگان برای اولین بار از ۲۷ مارس، پنجشنبه تشکیل جلسه داد تا "قانون مراقبت‌های" ۲ تریلیون دلاری برای کسب و کارهای کوچک را به تصویب برساند. این لایحه با امضای ترامپ به قانون تبدیل شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =