۰ نفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
چطور یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

به طور کلی کسب و کار آنلاین و فروشگاه اینترنتی دو واژه هستند که امروزه همه ما با آنها سر و کار داریم و شاید هر روزه از آن ها استفاده می‌کنیم. راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید طبق اصول و قواعد صورت پذیرد تا بتواند برای بنیان گذار وب‌ سایت سود دهی داشته باشد.

چطور یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

به طور کلی کسب و کار آنلاین و فروشگاه اینترنتی دو واژه هستند که امروزه همه ما با آنها سر و کار داریم و شاید هر روزه از آن ها استفاده می‌کنیم. راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید طبق اصول و قواعد صورت پذیرد تا بتواند برای بنیان گذار وب‌ سایت سود دهی داشته باشد.

در فروشگاه های اینترنتی، کاربر به جای صرف وقت زیاد و گشت و گذار های بیهوده در بازارها، می تواند تنها با جستجوی محصول مورد نظر آن را پیدا و حتی خریداری نماید.

مراحل اولیه ایجاد فروشگاه اینترنتی :

در ابتدا باید بدانید که تمایل شما جهت راه اندازی وب سایت فروشگاه اینترنتی برای فروش چه محصولی است. سعی کنید دامنه فروش وسیعی داشته باشید و محصولات و خدمات متنوعی به مشتری ارائه دهید. همچنین باید محصولاتی را برای فروش در نظر بگیرید که خواهان زیادی داشته باشد. این امر به فروش بهتر و بیشتر شما کمک خواهد نمود.

پس از آن باید محصول را تامین نمایید حال این تامین ممکن است از تولیدات خودتان باشد یا خیر.

بعد از این مراحل باید امر طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به یک تیم خبره بسپارید و به کمک آن ها هاست و نام دامنه مناسب برای وب سایت فروشگاه اینترنتی خود انتخاب نمایید.

سازمان هم باید به دنبال مجوز های لازم و حمل و نقل محصولات فروشگاه اینترنتی خود باشید.

در این حین نباید از بازاریابی و پشتیبانی وب سایت خود غافل شوید.

همچنین نباید درگاه پرداخت را فراموش کنید. این درگاه قطعا منبع درآمد یک فروشگاه اینترنتی خواهد بود. حال بسته به نوع انتخاب صاحب فروشگاه می تواند درگاه پرداخت آنلاین باشد و یا پرداخت در محل.

این مراحل شاید طولانی و طاقت فرسا به نظر برسد اما اگر کسانی را بیابید که در این مسیر شما را یاری دهند و بتوانید از آنها راهنمایی بگیرید و یا صفر تا صد کار را به آنها بسپارید این مسافت به سرعت طی شده و اصلاً دشوار نخواهد بود. اما این افراد چه کسانی هستند؟

این افراد می‌توانند همان تیم حرفه‌ای باشند که طراحی فروشگاه اینترنتی شما را به عهده گرفته اند. آنها بسته به میزان توانایی خود می توانند از صفر تا صد از صفر تا صد که شامل دریافت مجوزهای لازم هم میشود برای فروشگاه اینترنتی شما انجام دهند. گروه تخصصی صنوبر با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت و به کمک کارشناسان جوان و خبره می تواند شما را در این مسیر به‌ خوبی همراهی نماید و به مقصد برساند.

مجوزهای لازم جهت راه اندازی فروشگاه اینترنتی :

■ نماد اعتماد الکترونیک :

اولین و مهمترین مجوز که موجب اعتماد مشتری و خریدار از فروشگاه اینترنتی شما می شود نماد اعتماد الکترونیک است. این مجوز توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تحت نظارت وزارت صنعت و  معدن صادر می گردد.

■ مجوز رسانه های دیجیتال :

این مجوز صرفا برای فروشگاه هایی است که در زمینه رسانه های دیجیتال فعالیت دارند و با ثبت نام در سایت مرکز فناوری اطلاعات می توان به آن دست یافت.

■ مجوز ساماندهی :

این مجوز را می‌توانید با تولید محتوای مناسب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه نمایید. این مجوز نشان می دهد که محتوای تولیدی وب‌سایت شما تایید شده است.

یکی از اشتباهات رایج که موجب می‌شود و راه اندازی فروشگاه اینترنتی اغلب مردم شکست بخورند، عجول بودن است.

یک وب سایت فروشگاهی در زمان تولد قطعاً نمی‌تواند کامل و حاوی همه انواع محصولات باشد. بلکه باید به مرور زمان گسترش پیدا کرده و بزرگ و بزرگ‌ تر شود. یکی از ویژگی های وب سایت های طراحی شده توسط تیم صنوبر این است که وب سایت ها کاملاً قابل توسعه خواهد بود و با پیشرفت کسب و کار شما می تواند به راحتی خود را با نیازهای تان وفق دهد.

ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی عالی :

■ اولین ویژگی یک فروشگاه اینترنتی سهولت در خرید است که کاربر را از سردرگمی نجات می دهد. کاربر باید بتواند محصول مورد نظر خود را به آسانی خریداری نماید.

■ نظرسنجی برای هر محصول بسیار اهمیت دارد زیرا به کاربر کمک می کند تا بتواند ویژگی های واقعی یک محصول را بیابد.

■ استفاده از تصاویر واقعی محصول موجب می گردد وقتی محصول مورد نظر به دست مشتری برسد، همان چیزی باشد که باید در تصویر دیده و قطعا از آن رضایت بیشتری خواهد داشت.

■ درج ویژگی ها و مشخصات کامل هر کالا قطعاً می‌تواند به کیفیت بیشتر در خرید کمک کند.

■ با استفاده از تخفیفات همیشگی می توانید مشتریان بیشتری را به سمت فروشگاه اینترنتی خود سوق دهید. خیلی وقت ها مردم با دیدن تخفیف و محصول را که نیاز نداشته باشند خواهند خرید.

■ ترکیب رنگ و گرافیک ساده و زیبایی در جذب مخاطب فروشگاه‌انلاین حائز اهمیت است. در واقع اولین مواردی که کاربر بعد از ورود به وبسایت خواهد دید، ظاهر فروشگاه است. پس باید بتوان در همان چند ثانیه ابتدایی کاربر را جذب و وادار به ماندن در فروشگاه اینترنتی کرد.

■ وجود یک سبد خرید آنلاین برای همه فروشگاه های اینترنتی حیاتی است. این گزینه باید همیشه در دسترس کاربر باشد تا بتواند هر محصولی را به آن اضافه یا از آن حذف کند.

■ برای همه محصولات قیمت و میزان تخفیف را به طور دقیق مشخص نمایید.

■ گزینه های جهت پرداخت قرار دهید تا مشتری با توجه به شرایط خود بتواند پرداخت را انجام دهد. پرداخت آنلاین، پرداخت در محل به صورت نقدی یا با دستگاه pos .

■ فروش بدون محدودیت مکانی نیز می تواند میزان سود دهی فروشگاه اینترنتی کمک شایانی داشته باشد. به طور کلی حتی اگر وب سایت شما فروشگاهی نباشد سعی کنید محدودیت مکانی برای آن در نظر نگیرید زیرا مخاطبان شما می‌توانند افرادی خارج از محدوده مکانی شما باشند.

■ بسیاری از مشتری ها  زمان کافی برای رفتن به بازار و خرید محصول مورد نظر خود را ندارند. برای همین اغلب این افراد خرید های مورد نیاز خود را در فروشگاه های اینترنتی انجام می دهند. یک فروشگاه اینترنتی خوب، فروشگاهی است که محدودیت زمانی برای مخاطبان خود قائل نشود و در هر ساعت از شبانه روز آماده فروش و خدمت رسانی به مشتریان باشد.

■ یک فروشگاه اینترنتی خوب باید از تمام محصولات پشتیبانی نماید و امکان ارجاع محصولات مشکل دار را برای مشتریان در نظر بگیرد.

طراحی فروشگاه اینترنتی با شرکت صنوبر :

به کمک تیم صنوبر می توانید از تمام ویژگی هایی  که یک فروشگاه اینترنتی خوب لازم دارد بهره مند شوید. به علاوه خود گروه صنوبر برخی پلن های پیشنهادی را برای فروشگاه های اینترنتی در نظر گرفته است که با توجه به شرایط، نیازمندیها و علاقمندی های کارفرما میتواند آنها را تغییر دهد و سفارشی سازی نماید. برخی از این قابلیت های پیشنهادی در زیر آمده است :

■ هاست GB۱ رایگان یکساله

■ قابلیت تعریف بی نهایت کالا

■ تعریف انبار

■ راه اندازی یک درگاه پرداخت واسطه رایگان

■ قابلیت آمار گیری از موجودی

■ دسترسی به آمار خرید و فروش

■ تعریف شیوه های ارسال کالا

■ ورود اطلاعات ۲۰ قلم کالا به صورت رایگان

■ گارانتی کیفیت طراحی

■ یکسال پشتیبانی فنی رایگان قابل تمدید

همچنین اگر می خواهید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید اما نمی دانید که چطور شروع کنید، می توانید با مشاوره رایگان همراه با کارشناسان با تجربه و مشاهده نمونه کارهای گروه، اطلاعات خود را افزایش دهید و بهتر و راحت تر تصمیم گیری نمایید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381806