تمهیدات پلیس اماکن برای اصناف پایتخت در ماه مبارک رمضان

میزان نوشت: معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس پایتخت گفت: آغاز فعالیت اغذیه فروشان، رستوران‌ها، فست فودها و ... در ماه مبارک رمضان منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

سرهنگ نادر مرادی  اظهار داشت: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان، هر گونه سرو غذای سرد یا گرم در پارک ها، تفرجگاه ها، معابر عمومی و مقابل واحدهای صنفی اکیداً ممنوع است.

وی به رعایت و حفظ ارزش‌های اسلامی ماه مبارک رمضان و عدم تظاهر به روزه خواری تاکید کرد و گفت: شایسته است شهروندان در معابر عمومی، داخل واحدهای صنفی و وسایل نقلیه از تظاهر به روزه خواری امتناع کنند.

این مقام انتظامی به رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی واحدهای صنفی وسایل نقلیه عمومی توسط متصدیان صنوف و رانندگان خودروها تاکید و تصریح کرد: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت کسب و کارهای پُر ریسک و پُر خطر از قبیل مراکز اقامتی و پذیرایی (به جز مراکز تهیه غذای بیرون بر) تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و در صورت عدم رعایت دستورالعمل ابلاغی از فعالیت واحد صنفی متخلف جلوگیری به عمل خواهد آمد.

سرهنگ مرادی تصریح کرد: در صورت اتخاذ تصمیم جدید از سوی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر مجاز بودن و شروع به فعالیت مراکز پذیرایی از قبیل: رستوران، اغذیه فروشی، فست فود، آبمیوه و بستنی و ... (ارائه خدمات به صورت حقیقی و مجازی)، فعالیت اماکن یاد شده با رعایت اصول بهداشتی و استتار مکان در ساعات روزه داری (از اذان صبح تا اذان مغرب)، صرفاً برای عرضه غذای سرد و به صورت بیرون بر و عرضه غذای گرم از یک ساعت قبل از اذان مغرب (افطار) تا اذان صبح مجاز است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برابر مقررات و ضوابط با متخلفان رفتار خواهد شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: مسئولیت عدم رعایت مصوبات ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و دیگر موارد یاد شده متوجه صاحبان و متصدیان اماکن عمومی و صنوف متخلف و مراجع صدور مجوز مربوطه است.

۲۳۵۲۳۲


 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =