ضرورت تقویت زیرساخت های آموزشی در فضای مجازی

استاندار قزوین گفت: کیفیت آموزش به دانش آموزان در فضای مجازی باید در بستری امن و در چارچوب ضوابط قانونی پیگیری شود و زیر ساخت ها نیز ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین  در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال ۹۹ با اشاره به لزوم استمرار فرایند آموزش به دانش آموزان و بهره گیری از شبکه های مجازی در این خصوص در شرایط شیوع کرونا، گفت: فرآیند آموزش مجازی در این شرایط خاص باید با کیفیت بخشی به حوزه آموزش و تربیت دانش آموزان با جدیت پیگیری شود و همچنین درصدد رفع مشکلات و نواقص فعالیت در این فضا و همچنین گسترش آن باشیم.
او با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ارائه آموزش ها در بستر فضای مجازی امن، اظهار کرد: تقویت زیرساخت های مورد نیاز شبکه شاد که آموزش به دانش آموزان در فضای مجازی را برعهده دارد، ضروری است.
جمالی پور با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا مدارس برای محافظت از سلامت دانش آموزان تعطیل شد،تاکید کرد: فضای مجازی برای دانش آموزان هم فرصت و تهدید به شمار می رود که باید فرصت ها را مورد استفاده قرار داد و تهدیدها را دفع کرد. 
او با اشاره به راه اندازی شبکه مجازی شاد برای آموزش دانش آموزان در دوران تعطیلی، ادامه داد: انتظار می‌رود در زمینه تقویت زیرساخت‌های این شبکه و رفع کمبودهای آن تلاش مضاعفی انجام شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: پیگیری آموزش به دانش آموزان در فضای مجازی باید از بسترهای قانونی دنبال شود.
جمالی پور گفت: امتحانات نهایی دانش آموزان در ستاد ملی کرونا برنامه ریزی می شود و اگر ستاد ملی اجازه امتحانات حضوری را بدهد برنامه هماهنگی ها و فاصله گذاری اجتماعی در ستاد مقابله و پیشگیری کرونا استان بررسی و اجرا می شود.
این مقام مسئول افزود: برای رفع دغدغه خانواده ها پیش از برگزاری هر گونه‌ امتحان حضوری  حوزه های امتحانی باید ضدعفونی و پروتکل های بهداشتی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود.
استاندار قزوین با اشاره به پیش رو بودن هفته بزرگداشت مقام معلم، خواستار برگزاری مجازی مراسم های گرامیداشت این روز شد و تاکید کرد: باید از هرگونه تجمع و اجتماع در این خصوص خودداری شود.
او با بیان اینکه معلمان همواره برای تعلیم و تربیت دانش آموزان تلاش کرده اند،افزود: در این مقطع حساس نیز فرهنگیان و معلمان با احساس مسولیت در کنار جامعه و کادر درمانی ، دین خود را به خوبی ادا کردند و مسئولانه برنامه های درسی  دانش آموزان را با بهره گیری از روش های مختلف از جمله فضای مجازی پیگیری کردند که جای قدردانی دارد و البته نباید فراموش کرد تکریم و رعایت شان و منزلت این قشر تلاشگر مختص همگان بوده و به ایام و روز خاصی محدود نمی شود.
استاندار قروین بیان کرد: آموزش و پرورش پایه و اساس هر کشوری است و کشورهایی که به این مهم توجه دارند در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =