نرخ قانونی زولبیا و بامیه درجه یک  در گرگان کیلویی ۱۹ هزار تومان است

حمیدی گفت: زولبیا و بامیه در گرگان باید به صورت درجه یک و با نرخ قیمت ۱۹ هزار تومان در قنادی های استان گلستان عرضه شود.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان، «محمد حمیدی»  در جلسه تنظیم بازار گرگان اظهار کرد: بازار گرگان از کشور متأثر است و لذا باید در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری هایی داشته باشیم که قابل اجرا باشد.

فرماندار گرگان ادامه داد: نظارت پلیسی بر بازار جواب نمی دهد و در حوزه نظارت نه این میزان جمعیت برای نظارت بر بازار وجود دارد و نه این اقدام به صلاح جامعه است.

حمیدی با بیان اینکه صنوف باید ناظر برعملکرد خود باشند، ابراز داشت: در حوزه ارز و سکه نظارت خوبی در کشور حاکم است جامعه افزایش قیمت و یا کاهش قیمت ارز و سکه را می پذیرید و باید شرایطی در بازار ایجاد کنیم که افزایش و یا کاهش قیمت های کالا برای بازار پذیرفتنی باشد و متأسفانه اینگونه نظارت جز در برخی اقلام در سامانه ثبت توزیع کالاها وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کالاهای خوراکی تولید کننده، عمده فروش و خرده فروش وجود دارد و اگر فاکتور خرید وجود داشته باشد نظارت آسان تر می شود.

فرماندار گرگان با بیان اینکه تیم های نظارتی باید روش نظارتی خود را اصلاح کنند، متذکر شد: تیم های نظارتی از تجریبات هم استفاده کنند و با بهره گیری از این تجربیات دستورالعملی مشترک بین تعزیرات، اصناف، بهداشت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت برای نحوه نظارت ایجاد کنند.

حمیدی گفت: نگاه به بازار نمی تواند چکشی باشد و باید هدفمند و بدون تعارف کار خود را انجام دهیم.

وی به افزایش ۱۰ درصدی قیمت آش و حلیم اشاره کرد و افزود: زولبیا و بامیه در گرگان تنها به صورت درجه یک و با نرخ قیمت ۱۹ هزار تومان توزیع شود و برای زولبیا و بامیه درجه یک باید تا پایان هفته اتحادیه با نظارت صنعت، معدن و بهداشت دستورالعمل ساخت بنویسد و ابلاغ کند و این مهم مبنای نظارت بازرسان قرار گیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =