۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
وضعیت انتقال خون در فروردین امسال در ایران

فارس نوشت: سخنگوی سازمان انتقال خون از اهدای بیش از ۱۳۸ هزار واحد خون در کشور طی فروردین سال جاری خبر داد.

بشیر حاجی بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خوناظهار داشت: در فروردین ماه امسال ۱۳۸ هزار و ۴۶۵ واحد خون در سراسر کشور اهدا شد.

وی ادامه داد: بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در فروردین ماه مربوط به استان‌های تهران، فارس و مازندران بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: استان‌های بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بیشترین میزان رشد اهدای خون را در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

حاجی بیگی یادآور شد: در فروردین ماه امسال بانوان استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان استقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته‌اند؛ به طوری که شاهد رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل  بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه  در فروردین  امسال رشد ۲.۲ درصدی شاخص اهدای خون بانوان را در کل کشور داشته‌ایم،گفت: بیشترین میزان اهدای خون در کشور، گروه خونی O مثبت  با ۳۵ درصد بوده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه کمترین میزان اهدای خون، گروه خونی AB منفی با یک درصد بوده است، بیان داشت: در فروردین ماه امسال ۱۷۷ هزار و  ۶۳ نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۴۶۵ واحد خون اهدا شده است  و همچنین از این تعداد ۲۴ هزار و ۴۰۵  نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده‌اند.

حاجی بیگی متذکر شد: در فروردین ماه ۲۶۸ هزار و ۹۹۰ واحد خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =