دیدار مجازی عراقچی با خانواده های شهدای وزارت خارجه

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه از طریق فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس با تعدادی از خانواده های شهدای وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این گفتگوی صمیمانه دکتر عراقچی سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان را به خانواده های معظم شهدای وزارت امور خارجه تبریک گفت و با ذکر شرایط سخت حاکم بر کشور که تحت تأثیر همزمان تحریم های همه جانبه، فشار حداکثری آمریکا و اپیدمی کرونا قرار دارد، حفظ و تقویت روحیه ایثار و شهادت را ضامن موفقیت جمهوری اسلامی در این مصاف نابرابر دانست. وی ابراز اطمینان کرد که دعای خیر شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده های معزز ایشان بدرقه راه ملت ایران در این راه پر فراز و نشیب خواهد خود.

آقای  عراقچی با اشاره به اینکه ۴۱ درصد از کارکنان وزارت امور خارجه ایثارگر هستند، گفت: این وزارت در زمان دفاع مقدس و یا در جریان ماموریت های دیپلماتیک،  شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی تلاش در جهت ارتقاء جایگاه و منزلت شهدای وزارت امور خارجه در ساختار اداری وزارت امور خارجه را از دغدغه‌های وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان این وزارت قلمداد کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه همچنین پیگیری مطالبات و مسائل خانواده های شهدا را از جمله اولویت های وزارت امور خارجه دانسته و عنوان کرد که موارد مطرح شده از سوی خانواده های معظم شهدا با همکاری و هماهنگی اداره ایثارگران وزارت امور خارجه مورد رسیدگی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

ایشان درخواست خانواده شهدا برای تعیین روزی تحت عنوان روز دیپلمات در تقویم کشور را یک خواسته بحق عنوان کرد و گفت با توجه به مجاهدت دیپلمات های جمهوری اسلامی در عرصه تامین منافع ملی و به شهادت رسیدن تعدادی از آنها در جریان مأموریت های خود، شایسته است روزی تحت عنوان روز دیپلمات تعیین شود.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =