نیکی کریمی، امیر آقایی و امین حیایی چه زمانی با «آقازاده» می‌آیند؟

حامد عنقا در گفتگویی که با یک برنامه رادیویی داشت، «آقازاده» را سخت‌ترین تجربه کاری خود توصیف کرد و از آخرین وضعیت این سریال سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حامد عنقا طراح، فیلمنامه نویس و تهیه کننده، صبح امروز (سه شنبه ۹اردیبهشت) مهمان برنامه رادیویی «گیومه» در رادیو نمایش بود.

 در بخشی از این گفتگو، عنقا درباره بازگشت خود به شبکه نمایش خانگی پس از ۱۰ سال توضیح داد و گفت: «سریال «آقازاده» سخت‌ترین تولید من بوده است. کسانی که مرا می‌شناسند، می‌دانند که شکل حضور من در پروژه‌هایی که به عنوان طراح و نویسنده حضور دارم، در عرصه تولید فرق می‌کند و عنوان طراح به این معنا است که محصول را طراحی می‌کنم نه قصه و در انتخاب بازیگران، عوامل، موسیقی و تدوین و صداگذاری هم پا به پای کارگردان هستم. این موضوع بعد از اینکه وارد تهیه کنندگی شدم چند برابر شد.»

 وی تاکید کرد: «سریال «آقازاده» از تمام کارهای من در این سال‌ها حتی سریال تاریخی «نردبام آسمان» که دو سال تسمه از گرده‌مان کشید تا تمام شد، سخت‌تر بود؛ هم موضوع سختی داشت و هم من برای اولین بار تصمیم گرفتم شکل خاصی از روایت را تجربه کنم. این جنس روایت و استانداردی که برای خودمان تعریف کردیم، سختی کار را بیشتر کرد. در این سال‌ها سریال‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی تجربه شد و من بعد از ۱۰ سال به این مدیوم برمی‌گشتم و فکر می‌کردم حق این باشد که اگر دوباره به این شبکه برمی‌گردم متفاوت و از جنس دیگری باشد.

 سختی‌های کار متفاوت 

تهیه کننده «آقازاده» افزود: «مسئله درباره بهتر و بدتر بودن نیست و ادعایی در این خصوص نداریم و تمرکزمان روی متفاوت بودن و حفظ کیفیت است. طراحی کار متفاوت چند ماهی طول کشید. کار متفاوت ابزار متفاوت می خواهد. جنس تولید متفاوت می خواهد و بازیگرهای متفاوت می طلبد. ما سعی کردیم ترکیب خیلی خاصی از بازیگران را کنار هم بنشانیم. از آقای امیر آقایی بگیرید تا خانم نیکی کریمی، کامبیز دیرباز، مهدی سلطانی، لعیا زنگنه، امین تارخ، ثریا قاسمی، جمشید هاشم پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، حتی محمدحسین لطیفی و... اگر بخواهم اسم ببرم «آقازاده» پرکاراکترین و پربازیگرترین کاری است که در این سالها داشتم و شما وقتی بازیگرانی در این طراز داری جنس تولید و شکل کار فرق می کند.»

سلامتی گروه اولویت داشت 

عنقا با اشاره به اینکه پیش تولید «آقازاده» از اردیبهشت ۹۸ آغاز شد، ادامه داد: «سپس ما وارد تولید شدیم و تا همین ماجرای کرونا یعنی ۶، ۷ اسفند کار ادامه داشت. در ادامه هم طبیعی بود که سلامتی گروه و تک تک بچه‌ها نسبت به ادامه کار برایم در اولویت باشد. حالا کمتر از ۱۰ درصد کار باقی مانده است و شاید طی دو سه هفته اگر تصویربرداری می‌کردیم کار به انتها می‌رسید اما حق این بود که کار را تعطیل کنیم تا بچه‌ها در آرامش خیال باشند و صبر کنیم تا فضا عادی شود. به مرور هم داریم این فضای سخت را رد می‌کنیم.» 

منتظر اعلام وزارت ارشاد و ستاد ملی کرونا هستیم تا کار را تمام کنیم

 وی در پاسخ به اینکه چه زمانی ادامه کار کلید خواهد خورد، توضیح داد: «این روزها کارهای پیش تولید را برای فیلمبرداری مجدد انجام می‌دهیم. فکر می‌کنم دو سریال در شبکه نمایش خانگی است که زیر ۱۰ درصد از کارشان مانده و آقای طباطبایی‌نژاد هم اعلام کردند «آقازاده» و «قورباغه» چنین وضعیتی دارند. اما ادامه کار پروتکلی دارد که باید از طرف وزارت ارشاد اعلام شود تا نهایت مراقبت برای سلامتی اعضای گروه وجود داشته باشد و ریسکی برای سلامتی شان به وجود نیاید. بنابراین ما منتظریم تا از طرف وزارت ارشاد و ستاد ملی کرونا این موضوع اعلام شود. به احتمال زیاد از طرف خود ستاد ناظر خواهیم داشت و تدابیر بهداشتی خاصی را باید رعایت کنیم. فکر می‌کنم در همین چند روزه کار به انجام برسد.»

 یک هفته ۱۰ روز بعد از آغاز دوباره فیلمبرداری، سریال را پخش می‌کنیم

 نویسنده «آقازاده» درباره زمان پخش این سریال نیز خبر داد: «ما در شرایطی که فکر نمی‌کردیم ویروس منحوس کرونا دامان ما را هم آلوده کند، می‌خواستیم با آغاز ماه مبارک، پخش کار را شروع کنیم. اکنون هم تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در نزدیک‌ترین زمان به نتیجه برسیم. بیش از ۹۰ درصد کار ضبط شده اما از آنجایی که ما فیلمبرداری را به صورت رج زدن جلو بردیم، هنوز باید سکانس‌هایی را بگیریم تا قسمت‌های یک تا ۱۰ سریال را تکمیل کنیم. فکر می‌کنم از یک هفته ۱۰ روز بعد از اینکه فیلمبرداری مان را شروع کنیم، با هماهنگی وزارت ارشاد و اخذ پروانه نمایش بتوانیم پخش سریال را آغاز کنیم.»

عنقا در پایان در خصوص سوالی مبنی بر موفقیت تمامی آثارش گفت: «اگر خدا همیشه به ما لطف و نظری داشته و کار مورد اقبال مخاطب قرار گرفته به این دلیل بوده که سریالی می‌سازیم که خودمان و خانواده‌مان هم از دیدن آن لذت می‌بریم و به آن معتقدیم. این موضوع درباره بهرنگ توفیقی و هر کدام از عواملی که در این سال‌ها با آنها کار کرده‌ام مطرح بوده که هیچکدام به عنوان شغل به این کارها نگاه نکرده‌ایم. من و بهرنگ گاهی با هم شوخی می‌کنیم و می‌گوییم اگر به ما پول هم ندهند باز به کارمان ادامه می‌دهیم و حالا چقدر آدمهای خوشبختی هستیم که به ما پول هم می‌دهند.»

امین تارخ، امیر آقایی، مهدی سلطانی، ثریا قاسمی، لعیا زنگنه، جمشید هاشم‌پور، سینا مهراد، دیبا زاهدی، سامیه لک، مسعود فروتن، سعید داخ، روزبه معینی، امین حیایی، کامبیز دیرباز، نیکی کریمی و محمدحسین لطیفی، بازیگران «آقازاده» به کارگردانی بهرنگ توفیقی هستند.

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =