۶۰ میلیارد تومان اعتبار به ساختار درمانی خراسان جنوبی تزریق شد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: از اسفندماه سال گذشته و شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان به ساختار درمانی استان اعتبار تزریق شده است.

به گزارش خبرآنلاین از بیرجند، علی اربابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از سال گذشته برنامه دولت الکترونیک در اداره کل بیمه سلامت آغاز شده است.

وی از اجرای طرح استحقاق سنجی در تمام موسسات درمانی دولتی و خصوصی سراسر استان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال خبر داد و افزود: در این راستا همه باید خود را موظف به اجرای این طرح و شروع فرایند تولید نسخه الکترونیک بدانند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: تا اوایل تیرماه در مطب پزشکان و داروخانه‌های استان تولید نسخه الکترونیکی انجام می‌شود.

اربابی با بیان اینکه در سال گذشته طرح نسخ الکترونیکی در شهرستان‌های سرایان، بشرویه و فردوس اجرا شده است تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بالغ بر ۱۵ هزار نسخه الکترونیک تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند خاطرنشان کرد: تاکنون بحث استحقاق سنجی درمان ۱۰۰ درصد الکترونیکی شده و مردم برای دریافت خدمات درمانی نیاز به ارائه دفترچه در بخش بستری ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بحث داروهای تاییدی و پرونده‌ای تا ۳۱ خردادماه امسال تایید شده یادآور شد: در این راستا در گذشته سقف تایید دارو برای بیماران ۶ میلیون تومان بوده و در حال حاضر به ۸ میلیون تومان رسیده است.

اربابی با اشاره به پرداخت بدهی بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی استان اظهار داشت: مطالبات سال ۹۷ بخش خصوصی از بیمه سلامت پرداخت شده و از مطالبات سال ۹۸ نیز به داروخانه‌ها تا پایان آذرماه، بیمارستان‌های خصوصی تا پایان آبان ماه و خدمات پاراکلینیک و پزشکان تا پایان مهرماه پرداخت شده است.

وی افزود: مطالبات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی در سطح یک تا پایان شهریور ماه ۹۸ پرداخت و تا پایان اسفندماه نیز ۸۰ درصد علی الحساب پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در مراکز درمانی بخش دولتی دانشگاهی در سال ۹۷  از بدهی ۳۰ میلیارد تومانی مبلغ ۲۴ میلیارد تومان پرداخت شده است گفت: از مطالبات بخش دولتی در سال ۹۸ تا پایان دی ماه ۷۰ درصد علی الحساب پرداخت شده است.

اربابی به ارزیابی سامانه وسع اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته ۵ هزار و ۱۰۰ نفر به سامانه مراجعه کرده و درخواست ارزیابی وسع داده که در این راستا تاکنون به ۴ هزار و ۹۹۹ نفر پیامک تعیین دهک ارسال شده است.

وی به آیتم‌های خاص وزارت رفاه برای مشخص شدن دهک‌های خانوارها اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا برای دهک یک تا سه رایگان و دهک چهار ۵۰ درصد هزینه را باید بیمه شده پرداخت کند و دهک بالاتر از چهار یعنی افرادی که وضعیت درآمدی خوبی دارند باید ۱۰۰ درصد هزینه بیمه را خودشان پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی به اقدامات این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این راستا برای رفاه حال بیماران اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا پایان خرداد ماه سال ۹۹ تمدید شده است.

اربابی با بیان اینکه تمامی خدمات مربوط به بیماران کرونا تحت پوشش بیمه سلامت است تصریح کرد: در حال حاضر مردم در تخت بیمارستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار نمی‌گیرند مگر اینکه گرفتار بیماری کرونا شوند.

وی با اشاره به پاسخ به بیش از ۶۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۶۶۶ پیرامون ویروس کرونا خاطرنشان کرد: در حال حاضر هزینه خدمات تشخیص بیماران کرونایی شامل سی تی اسکن و خدمات آزمایشگاهی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: از اسفندماه سال گذشته و شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان به ساختار درمانی استان اعتبار تزریق شده است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =