پژوهش" محور برنامه های شورای فرهنگ عمومی لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد، گفت: پژوهش محوری در راس برنامه های شورای فرهنگ عمومی استان قرار دارد.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «احمد حسین فتایی»، گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور و تعطیلی فعالیت های فرهنگی و هنری، ده برنامه مجازی جهت اجرا در سطح استان طراحی شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تصرح کرد: بررسی راهکارهای تبیین و تحقق ابعاد مختلف بیانه گام دوم و شعار سال در سطح جامعه و همچنین بررسی شیوه های کاهش آسیب های اجتماعی مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی در سال 99 است و در همین راستا کارگروه های تخصصی در ذیل شورا تشکیل شده تا با تحقیق و پژوهش و استفاده از ظرفیت نخبگان و فرزانگان استان راهکارهای مناسب در این خصوص تدوین گردد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، رییس شورای فرهنگ عمومی استان نیز با اشاره به تلاش نظام سلطه برای ضربه زدن به اسلام و جوامع اسلامی، گفت: نظام سلطه نزدیک به 250 سال تمام امکانات انسانی و مادی خود را برای مقابله با دین اسلام مصروف نمود اما شکل گیری انقلاب شکوهمند اسلامی با تدبیر و هوشمندی حضرت امام (ره) و جانفشانی مردم، در سال 1357 تمام این نقشه ها را خنثی نمود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: مدیریت جهادی کلید حل بسیاری از مشکلات امروز کشور ماست و در همین موضوع اخیر شیوع ویروس کرونا اگر مدیریت جهادی نبود، موفقیت های کنونی محقق نمی شد.

امام جمعه خرم آباد ابراز داشت: شورای فرهنگ عمومی باید به گونه ای حرکت کند که نتیجه تصمیمات آن در سطح جامعه مشهود باشد و در این راه باید از ظرفیت فرزانگان و صاحب نظران حوزه های مختلف بهره گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی سپس با بیان این نکته ارزشهای انقلاب باید در ارکان مختلف جامعه نمود داشته باشد، خاطر نشان ساخت: اهداف بیانیه گام دوم انقلاب نباید در حلقه جلسات و همایش‌ها محصور بماند و باید در عمل نیز نمود پیدا کند و نقش شورای فرهنگ عمومی در این زمینه بسیار پررنگ است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =