وجود ۱۲۴طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰درصد در استان چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۲۴ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی  در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری از طریق ویدئو کنفرانس با معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها به ۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام "جهش تولید" افزود: برای تحقق اهداف معظم له در این نام‌گذاری ‌۱۰۰ طرح در چهارمحال و بختیاری مشخص شده است.

استاندار تصریح کرد: ‌۳.۶۴ درصد تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال‌زایی کشور به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته و تاکنون ۳ درصد آن جذب شده است.

وی یادآور شد: مسوولان مرتبط با حوزه اشتغال در چهارمحال و بختیاری برای جذب۶۴ صدم درصد باقی‌مانده این تسهیلات تلاش کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای ۸ پروژه مهم در استان نیازمند مصوبات جدید هستیم، یادآور شد: اجرای تفاهم‌نامه طرح احداث راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد برای تأمین اعتبار مالی جهت تسریع در تکمیل عملیات اجرایی،  تأمین اعتبار برای تکمیل مطالعات و احداث آزادراه شهرکرد به ایذه از محل اعتبارات ملی و متمرکز و تخصیص اعتبار نقدی برای تملک اراضی طرح جاده شهرکرد- ناغان به بازفت از مهم‌ترین درخواست‌ها از سازمان برنامه و بودجه کشور است.

عیاسی با اشاره به روند تملک اراضی جاده شهرکرد- بروجن به لردگان، بیان کرد: حدود 5 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص پیدا کرد، تملک اراضی با مشکلاتی مواجه شد که خوشبختانه پس از حل مشکلات در شرف پرداخت پول به افراد برای تملک اراضی هستیم.

وی تاکید کرد:‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در اجرای مصوبات معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به این استان عملکرد مطلوبی داشته است.

عباسی افزود: روند احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان روستایی در چهارمحال و بختیاری پیشرفت مطلوبی دارد.

وی اضافه کرد: براساس وعده دکتر نوبخت قرار شده با تکمیل و بهره‌برداری از این واحدهای مسکونی،۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر برای ساخت مسکن محرومان روستایی چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =