افزایش بی‌سابقه مبتلایان در برزیل/روسیه صدهزارتایی شد

فارس نوشت:روند افزایشی ابتلای روزانه به ویروس کرونا در روسیه با ثبت بیش از شش هزار نفر همچنان ادامه دارد و تعداد کل مبتلایان در این کشور از مرز صد هزار نفر عبور کرد.

 همزمان با عبور شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان از مرز سه میلیون نفر، نمودار این بیماری در کشورهای روسیه، برزیل و مکزیک نیز همچنان صعودی است.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (پنجشنبه ) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۷۰۹۹  مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه ثبت شده که نسبت به دیروز شاهد افزایش است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین ۱۰۱ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که این رقم نیز نسبت به دیروز بیشتر شده است.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۱۰۶۴۹۸  نفر و تعداد کل جان باختگان به ۱۰۷۳ تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون نزدیک به ۳.۵ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته در یک مصاحبه گفته بود که مسکو انتظار دارد نقطه اوج بحران تا اواسط ماه می (ماه آینده میلادی) فروکش کند و در ماه ژوئن اوضاع بهتر خواهد شد.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۶۷۸۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نسبت به دیروز افزایش چشمگیری داشته است.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، ۴۵۰  مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۷۹۶۸۵ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۵۵۱۳ تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۱۰۴۷ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

به نوشته وبگاه آماری دولت مکزیک، شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۱۷۷۹۹ نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان‌باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش ۱۶۳ نفری، به رقم ۱۷۳۲ تن رسید.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده‌اند از روز دوشنبه از مرز ۳ میلیون نفر فراتر رفت. 

وزارت بهداشت افغانستان نیز اعلام کرد 232 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در 20 ولایت این کشور به ثبت رسیده است.

«وحید مجروح»، معاون درمانی وزارت بهداشت افغانستان امروز (پنج‌شنبه، 11 ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت که از میان این تعداد موارد مثبت ویروس کرونا، 45 مورد در قندهار، 41 مورد در بلخ، 34 مورد در هرات، 20 مورد در کابل و 12 مورد در غزنی تشخیص شده است.

مجروح افزود که 10 مورد در پکتیا، 10 مورد در لوگر، 9 مورد در پنجشیر، 9 مورد در سمنگان، هشت مورد در تخار، هفت مورد در قندوز، پنج مورد در بغلان و پنج مورد دیگر مثبت ویروس کرونا هم در ننگرهار به ثبت رسیده است.

همچنین چهار مورد مثبت ویروس کرونا در بادغیس، چهار مورد در میدان‌وردک، سه مورد در لغمان، دو مورد در پروان، دو مورد در پکتیکا، یک مورد در سرپل و یک مورد نیز در 24 ساعت گذشته در فاریاب شناسایی شده است.

با ثبت این تعداد جدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در یک شبانه روز گذشته، آمار مبتلایان به این ویروس در افغانستان به دو هزار و 171  نفر رسیده است.

معاون درمانی وزارت بهداشت افغانستان همچنین خاطرنشان کرد که با فوت دو نفر در هرات و یک نفر در ولایت کابل براثر ابتلا به ویروس کرونا، مجموع افراد فوت‌شده ناشی از این بیماری به 64 نفر رسیده است.

همچنین تعداد افرادی که پس از ابتلا به کرونا، بهبودیافته‌اند، با بهبودی چهار نفر در یک شبانه روز گذشته در کابل، به 260 نفر رسیده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =