کدخدایی در مصاحبه با رسانه‌ خارجی: حزب‌الله نبود، داعش پایتخت‌های اروپایی را گرفته بود

فارس نوشت: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد، در حالی حزب‌الله در آلمان تروریستی خوانده می‌شود که رزمندگان آن جلوی رفتن عناصر داعش به اروپا را گرفتند.

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان ایران در گفت‌وگویی با وبگاه «العهد» لبنان اعلام کرد، تروریستی اعلام کردن حزب‌الله توسط دولت آلمان در تعارض با قانون بین‌الملل و اصل حق تعیین سرنوشت است.

وی افزود: ملت لبنان و مقاومت مردمی مانند حزب‌الله از حقوق خود در برابر جنایات صهیونیستی و تروریسم سازمان‌یافته آن و نیز خاک خود دفاع کردند به همین دلیل وجود نیروهای مقاومت امری قانونی بر اساس اصول و قواعد قانون بین‌الملل است.

کدخدایی تأکید کرد: دولت آلمان که ادعای دفاع از حقوق بشر دارد به جای یاری رژیم صهیونیستی، در کنار نیروهای مقاومتی بایستد که از ملت و خاک خود دفاع می‌کنند. تصمیم اخیر دولت آلمان ثابت کرد که شعار دفاع از حقوق بشر این دولت، غیر واقعی است و به عنوان بهانه‌ای برای نابودی حقوق ملت فلسطین در مناطق مختلف جهان بکار برده می‌شود.

وی سپس گفت، استقبال رژیم تروریستی صهیونیستی از این اقدام دولت آلمان بر غیرقانونی بودن تصمیم مذکور تأکید می‌کند، تصمیمی که در راستای حمایت از منافع رژیم صهیونیستی اتخاذ شده و در تناقض با اصول دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم قرار دارد.

کدخدایی در پایان اعلام کرد: نقش مقاومت اسلامی و حزب‌الله در مقابله با تروریسم و نابودی داعش و خون‌هایی که در این مسیر ریخته شد مانع از رسیدن این آفت تروریستی مورد حمایت صهیونیست‌ها به پایتخت‌های اروپایی شد و (این مجاهدان) امنیت و ثبات را در جهان محقق کردند.

وزارت کشور آلمان پنجشنبه گذشته (یازده اردیبهشت) اعلام کرد که فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در خاک این کشور اروپایی را ممنوع کرده است و در ادامه آن را به عنوان یک «سازمان تروریستی» معرفی کرد.

این موضوع در طی دو روز اخیر با واکنش‌های زیادی از جمله واکنش جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین، انصارالله یمن و سوریه همراه بوده است و این عکس‌العمل‌ها هنوز ادامه دارد.

217217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1383829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =