چمران: جمنا در شورای ائتلاف ادغام می‌شود /کار در ۱۴۰۰ راحت‌تر است /شورای ائتلاف نقشی شبیه مرکز پژوهش‌ها را خواهد داشت

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب به مهر گفت: شورای ائتلاف در نظارت می‌تواند بازوی خوبی برای نمایندگان باشد؛ نظارت ها را در مناطق، شهرها و حتی روستاها انجام دهد و در اختیار مجلس قرار دهد.

بخش هایی از گفتگو با مهدی چمران، نایب رئیس جمنا و از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب را بخوانید؛

*گروه‌های تخصصی را درست کرده بودیم، این گروه‌ها در زمینه‌های مختلف مثلاً شغل، کسب و کار، مسائل اقتصادی و فرهنگی کار می‌کردند و نتایج آن را قبل از انتخابات نه به صورت کلی بلکه خیلی بازتر ارائه کردند. منتخبان هم قاعدتاً در این زمینه مطالعاتی انجام داده بودند اما این کار ما هم می‌توانست مطالعات آنها را تکمیل کند و قرار است این روش ادامه پیدا کند و نمایندگان مجلس یازدهم از نظر علمی و تخصصی پشتیبانی شوند، همانند مرکز پژوهش‌های مجلس که نظرات خود را به نمایندگان اعلام می‌کند و بالاخره آنها تصمیم نهایی را می‌گیرند.

*در همه استان‌ها که شورای ائتلاف را تشکیل داده بودیم، صحبت اولیه ما با دوستان این بود که این شورا را حفظ کنند. شورای ائتلاف در نظارت می‌توانند بازوی خوبی برای نمایندگان باشد؛ نظارت‌ها را در مناطق، شهرها و حتی روستاها خوب انجام دهند و در اختیار نماینده مجلس قرار بدهند.

*{در پاسخ به این سوال که شورای ائتلاف را می‌توان سازوکار مناسب برای انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا دانست؟}: به اعتقاد بنده، بله- می‌شود این کار را کرد بویژه آنکه در انتخابات ۱۴۰۰ کار ساده‌تر خواهد بود به دلیل آنکه انتخابات مجلس، شهرستانی و استانی است و خیلی مشکل است و تعداد زیادی از کاندیداها که برای انتخابات ثبت نام کرده اند را بررسی و نامزدهای مورد حمایت را انتخابات و در جهت همگرایی آنها فعالیت کرد اما این فرآیند در انتخابات ریاست جمهوری ساده‌تر دنبال می‌شود و راحت صورت می‌پذیرد، چون تعداد داوطلبان خیلی کمتر است.

*{در پاسخ به این سوال که جمنا با شورای ائتلاف از لحاظ تشکیلاتی ادغام می‌شود ؟ تکلیف جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب) چه خواهد شد؟ آیا منحل می‌شود؟}؛ ما در این زمینه هنوز تصمیم نگرفته ایم اما قاعدتاً پیش بینی می‌کنم که در هم ادغام شوند چرا که جمنا همان گردآوری احزاب بود که همه آنها را شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هماهنگ کرد. شورای ائتلاف می‌تواند همین روش را ادامه دهد یا اینکه اصولاً با شورای ائتلاف از لحاظ تشکیلاتی ادغام شود چون از نظر روش و کار یکی هستند. این موضوع هنوز بررسی نشده و قرار بود بلافاصله بعد از انتخابات مطرح شود که شرایط کنونی چنین اجازه‌ای به ما نداد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1383906

برچسب‌ها