با برخاستن دود خاکستری رنگ از رآکتور شماره سه در نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن باعث نشت جدید رادیو اکتیو و ترک منطقه توسط کارگران شد.

خبرگزاری کیودو گزارش داد اپراتورهایی که مسوول مهار بحران اتمی در فوکوشیما هستند، بعد از برخاستن دودی خاکستری رنگ و انتشار مجدد رادیو اکتیو در منطقه، نیروگاه را موقتا ترک کردند. دلیل انتشار دود هنور معلوم نیست و گزارشی مبنی بر رخمی شدن فردی در این باره منتشر نشده است. این در حالی است که تلاش برای بازیابی خطوط تولید برق از نیروگاه در حال اجراست و رآکتورها باید خنک نگه داشته شوند. هیروشی آیزاوا سخنگوی توکیو الکتریک می گوید دود از استخر ذخیره سوخت اتمی در رآکتور 3 بهوا برخاسته است اما مقامات سازمان انرژی هسته ای ژاپن در توکیو آنرا رد کرده و تکذیب کردند که دود از استخر ذخیره سازی اتمی به هوا برخاسته است.

بحران هسته ای در ژاپن با انتشار اخبار مربوط به آلوده شدن گیاهان و جانوران به رادیو اکتیو وارد فاز جدیدی شده است و دولت در تازه ترین اقدام نقل و انتقال سبزی و میوه و خوراکی را زا 4 استان ژاپن به سایر مناطق منوط به انجام آزمایش وجود رادیو اکتیو کرده است. هر چند دولت با تبلیغات زیاد سعی کرده مردم نگران انتشار رادیو اکتیو نباشند، اما مردم کمتر به این حرفها اعتماد کرده و سعی می کنند مراقبتها را در این باره چند برابر کنند.

پلیس ژاپن همچنین در تازه ترین گزارش خود در روز دوشنبه، مرگ 21911 نفر را در زلزله و سونامی تایید کرد.

بنا به گزارش منتشره از سوی پلیس خبرگزاری کیودو نوشت: جمع کشته ها و مفقودین در 12 استان این کشور تا روز دوشنبه بالغ بر 21911 نفر شده است.تعدا کشته ها بر این اساس 8649 نفر و تعداد مفقودینی که وابستگانشان از نبود انها خبر داده، حدود 13262 نفر است. پلیس اجساد 4080 نفر را شناسایی نموده که ار این تعداداجساد 2070 نفر به خاانواده هایشان تحویل داده شده است.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =