پلیس ملی ژاپن تعداد کشته های استان میاگی در زلزله و سونامی 11 مارس را 15 هزار نفر اعلام کرد و این در حالی است که آمار کل فراتر از 20 هزار نفر رفته است.

به گزارش خبرگزاری کیودو پلیس می گوید تا روز یکشنبه فقط در استان میاگی که بیشترین تلفات جانی را در زلزله و سونامی اخیر داده، بالغ بر 15 هزار نفر است. نیروی دفاع ملی ژاپن بهمراه پلیس و سایر نیروهای امدادی بعد از گذشت 10 روز از حادثه زلزله 8.9 ریشتری همچنان به عملیات کشف اجساد ادامه می دهند و این در حالی است که 360 هزار مصیبت زده بی خانمان همچنان گریبانگیر هوای سرد هستند.

تا روز یکشنبه ظهر به وقت محلی تعداد کشته شدگان 8133 نفر و تعداد مفقودین 12272 نفر اعلام شده است. جسد شهردار اوتسوچی در استان ایواته روز یکشنبه کشف شد. وی بیرون از شهرداری در روز وقوع سونامی جلسه داشت که ظاهرا امواج سهمگین سبب مرگ وی شد.

بر این اساس مقادیر زیادی پتو دیروز اهدایی خارجی ها (25 هزار تخته پتو از طرف کانادا، 230 هزار بطری آب از کره جنوبی،500 ژنراتور برق از طرف تایوان) وارد ژاپن شده و در حال توزیع بین زلزله زدگانی است که در کمپ های موقت زندگی می کنند.

20 هزار ساکن اطراف نیروگاه هسته ای فوکوشیما در 7 استان مختلف سکنی داده شده اند.

در آب، هوا و باران منطقه وسیعی از جنوب غرب جایی که نیروگاه هسته ای در آن واقع شده از جمله توکیو مقادیر متنابعی رادیو اکتیو کشف شده و این موضوع باعث اضطراب در مردم ژاپن شده است.

نائوتو کان نخشت وزیر ژاپن با حضور در مراسم فارغ التحصیلی افسران ضمن تشکر از تلاش نیروهای امداد ودفاع ملی و ارتش ، نیروهای جدید را راهی مناطق زلزله زده کرد.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =