۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کرونا میلیاردرهای آمریکا را ثروتمندتر کرد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طبق برآوردهای موسسه مطالعات سیاست، میلیاردرهای آمریکایی در اوج شیوع ویروس کرونا مجموع ثروت خود را تا ۲۸۲ میلیارد دلار افزایش داده‌اند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ نابرابری اقتصادی را در ایالات متحده تشدید کرده است. در حالی که مالیات میلیاردرها و ثروتمندان آمریکایی همزمان با شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است، اما ‌این قشر از جامعه آمریکا به ثروت کلانی هم از کنار شیوع این بیماری دست یافته‌اند.

طبق برآوردهای موسسه مطالعات سیاست، میلیاردرهای آمریکایی در اوج شیوع ویروس کرونا مجموع ثروت خود را تا ۲۸۲ میلیارد دلار افزایش داده‌اند.

در گزارش این موسسه آمده است: در بازه زمانی ۱۸ مارس تا ۱۰ آوریل، بیش از ۲۲ میلیون آمریکایی شغل خود را از دست داده‌اند و نرخ بیکاری به ۱۵ درصد افزایش یافته است. اما در طول همین سه هفته ثروت مجموع میلیاردرهای آمریکایی ۲۸۲ میلیارد دلار افزایش یافته است. به عبارت دیگر، سود آن‌ها از شیوع بیماری و فقط در سه هفته ۱۰ درصد بوده است.

در بازه زمانی ۱ ژانویه تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۰، هشت نفر از ثروتمندترین افراد آمریکایی، از جمله جف بیزوس، ایلان ماسک، مک کنزی بیزوس، اریک یوان، استیو بالمر، جان آلبرت سوبراتو، جوشوا هریس و روکو کومیسو، بیش از یک میلیارد دلار درآمد کسب کرده‌اند.

به عنوان نمونه، جف بیزوس، مدیرعامل آمازون و ثروتمندترین مرد جهان طبق نظرسنجی فوربس، از اول ژانویه سال ۲۰۲۰ تاکنون ۲۵ میلیارد دلار سود کسب کرده است که این میزان ۱.۱ میلیارد دلار بیشتر از کل تولید ناخالص داخلی هندوراس است.

این ویروس تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهان داشته است. با توجه به اعمال محدودیت‌های خروج از خانه برای مقابله با شیوع بیماری، مشاغل در سراسر آمریکا، در صورت غیر ضروری بودن، تعطیل شده  و در حال حاضر، بسیاری از کارمندان از کار خارج شده‌اند.

ویروس کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد. این بیماری تاکنون نزدیک به ۳ و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و بالغ بر ۲۴۴ هزار قربانی گرفته است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    4 0
    از کاسبان تحریم در ایران یاد گرفتند!
  • FR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
    6 3
    آمارهایی هم که از کشورهای خارجی میدید مثل امارهایی هست که داخل کشور میدیده!!! آمار بیکاری برای ماه می ۲۰۲۰ تو امریکا ۴.۴ درصد هست که حدودا که به خاطر کرونا ۰.۶ درصد افزایش داشته نسبت به ماهای قبل و این ۱۵ درصد رو نمی دونم از کجاتون در میارید! بعدشم این امار درسته ولی طبق ضریب جینی، توزیع بی عدالتی ثروت تو امریکا حدودا ۰.۴ هست که با ایران یکی هست! پس ناعدالتی در توزیع ثروت ایران و امریکا طبق ضریب جینی یکسان هست. اونجا کاپیتالیسم داره و بعد ما اونارو محکوم میکنیم به کاپیتالیسم و نظام سرمایه داری و ... در حالی که خودمون هم وضعیت مشابه نظام سرمایه داری داریم تو کشور! جالبتر اینکه این ضریب جینی در مورد توزیع ثروت هست ولی در مورد خود ثروت صحبتی نمیکنه! مثلا ممکنه یه کشور فقیر باشه ولی بازم نسب توزیع ثروت عادلانه باشه ولی میتونه یه کشوری هم خوب باشه وضعیت عمومی کشور ولی توزیع عادلانه نباشه! به همین خاطر در مقایسه ایران و امریکا، وضعیت مشابه داریم تو توزیع ثروت ولی وضعیت رفاه اونا به مراتب از وضعیت ما بهتر هست!
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
      1 1
      عزیز جان همینطور یک چیزی نگو، برو این لینک رو چک کن تا همینطور حرفی نزده باشی، گاردین هم که رسانه جمهوری اسلامی نیست https://www.theguardian.com/business/2020/apr/16/us-unemployment-coronavirus-economic-toll-jobless
    • FR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
      1 0
      گزارش در مورد شغل های هست که به واسطه کرونا موقتا تعطیل شده و دنبال مزایای بیکاری بودن ولی به معنی بیکاری بلند مدت نیست همون طور که تو خبر گاردین هم گفته که نرخ بیکاری رسمی ۴.۴ درصد هست. درصدهارو هم اشخاص اعلام کردن نه مراجع سمی مثل ۲۰ درصد و ۳۰ درصد! تو ایران هم با این تعریف از بیکاری باید بگیم که چند ده درصد مردم بیکارن دیگه چون سرکار نمیرن به خاطر کرونا! اصل حرف به خبرگزاری ها و رسانه های خودمونه که میگن بقیه رسانه ها دروغ میگن و فلان و غیره و بعد خودشون هم دقیقا به همون شیوه عمل می کنن! شما بگرد تو خبرگزاری ها و رسانه ملی ببین چقدر خب مثبت در مورد امریکا میبینی! بعد میگن چرا امریکا با ما بده! این وضعمون هم باید داخل کشور قبول کنن که بخش عمده ایش به خاطر رفتارهای داخلی خودمونه! این خبرها هم در همین راستا هست مثل همین خبر که اره تو امریکا یه عده پولدار، پولدارتر شدن انگاری داخل کشورمون همچین اتفاقی نیوفتاده الان! اما تیتر میشه؟!