زنگ خطر در عراق/ایجاد کمربند امنیتی و اعلام آماده باش گسترده

ایسنا نوشت: گروه تروریستی داعش به یک مرکز پلیس عراق حمله کرد که در نتیجه آن سه تن از نیروهای پلیس عراق کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، تیم رسانه‌ای امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اعضای گروه تروریستی داعش به یک مرکز ایست و بازرسی پلیس در  روستای «زاغنیه» واقع در منطقه «العباره» در شهرستان «بعقوبه» واقع در مرکز استان دیالی در شرق عراق حمله کردند که در نتیجه آن سه تن از نیروهای پلیس کشته شدند.

تیم رسانه‌ای امنیتی عراق همچنین اعلام کرد که در نتیجه این حمله تروریستی دو تن از نیروهای پلیس زخمی شدند.

 روز پنجشنبه (۳۰ آوریل) شش تن از نیروهای عراقی به ضرب گلوله مستقیم نیروهای گروه تروریستی داعش طی حمله اعضای این گروه تروریستی به مرکز وابسته به تیپ ۳۵ حشد شعبی در منطقه «مکیشیفه» در استان «صلاح الدین» واقع در شمال بغداد کشته شدند.

 استان‌های آزاد شده عراق به ویژه صلاح الدین و بخش‌هایی از کرکوک، دیالی، نینوا و الانبار شاهد حملات تروریستی گروهک داعش است که در نتیجه این حملات ده‌ها تن از غیرنظامیان و نیروهای سرویس امنیتی عراق کشته شدند.

 عراق در دسامبر ۲۰۱۷ از آزادسازی کامل اراضی خود از لوث داعش پس از حدود سه سال و نیم از این درگیری‌های با این گروه تروریستی که یک سوم کشور عراق را اشغال کرده بودند، خبر داد.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی عراق از ورود تجهیزات نظامی به منطقه «زاغنیه» و ایجاد کمربند امنیتی به منظور جستجوی اعضای گروه تروریستی داعش خبر داد.

 یک منبع امنیتی عراق پیشتر اعلام کرد که هنگام تیر اندازی اعضای داعش در منطقه زاغنیه واقع در شمال شرق دیالی، چهار تن از نیروهای امنیتی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

 این منبع همچنین اعلام کرد که یک غیر نظامی دیگر نیز در این رخداد کشته شد و تجهیزات نظامی نیروهای امنیتی وارد این منطقه شد و کمربند امنیتی در این منطقه به منظور جستجوی اعضای داعش ایجاد شد.

استان دیالی پیشتر شاهد کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن یک تن دیگر در اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در ناحیه «العظیم» بود.

عملیات محاصره و پیگرد داعشی‌ها

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی از آغاز عملیات نظامی نیروهای عراقی در جنوب شرقی «موصل» واقع در استان نینوا خبر داد.

 این منبع همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق عملیات نظامی در منطقه «کشاف» واقع در منطقه «الکبیر» در جنوب شرق موصل «تل الشعیر» و «سلطان عبدالله» انجام دادند.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد، عملیات مذکور با پشتیبانی جنگنده‌های ارتش عراق انجام شد و پایگاهی که به اعتقاد آنها متعلق به داعش است را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق سه تن از اعضای وابسته به گروه تروریستی داعش را در یک منزلی در روستای«لزاکه» از توابع شهرستان «الشرقاط» محاصره کردند.

 این منبع همچنین اعلام کرد، سه تن از اعضای داعش که پوشش نظامی بر تن داشتند، در داخل یک منزلی در روستای «لزاکه» از توابع شهرستان «الشرقاط» واقع در استان دیالی محاصره شدند.

از سوی دیگر، تیپ‌های وابسته به فرماندهی عملیات الانبار به منظور پیگیری اقدامات داعش در تعدادی از مناطق صحرای غربی استان الانبار به سمت غرب شهرستان «القائم» عملیاتی را آغاز کردند.

در همین راستا، احمد نصرالله، فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد که نیروهای حشد شعبی عراق، فرماندهی عملیات الانبار و نمایندگانی از تیپ‌های ۱۳ و ۱۸، به دنبال اقدامات تروریستی داعش در تعدادی از مناطق واقع در غرب شهرستان القائم در استان الانبار  که بارزترین این مناطق منطقه «ابوفهد» بود، عملیات تفتیش و پیگیری داعش را آغاز کردند.

فرماندهی عملیات الانبار حشد شعبی چند روز اخیر از آغاز عملیات گسترده تحت عنوان عملیات «رمضان الأولی» که شامل تفتیش و پاکسازی تعدادی از مناطق مهم واقع در صحرای غربی استان الانبار می‌شود، خبر داد.

از سوی دیگر، مهندس العقابی، مدیر رسانه‌ای حشد شعبی تاکید کرد که بقایای داعش در تحقق اهداف خود از طریق انجام حملات به استان صلاح الدین شکست خوردند.

هشدار درباره بازگشت داعش

از سوی دیگر، احمد الکریم، رئیس شورای پیشین استان صلاح الدین، نیز ضمن هشدار درباره بازگشت اعضای گروه تروریستی، خواستار حضور نیروهای حشد شعبی در بیشتر مناطق این استان شده است.

احمد الکریم پس از دیدار با فرماندهان حشد شعبی در صلاح الدین، خاطرنشان کرد، استان صلاح الدین تا حدود زیادی به حضور حشد شعبی وابسته است.

وی خواستار ادامه حضور نیروهای حشد شعبی در اکثر استان صلاح الدین به خاطر مقابله با نقض‌هایی شد که گاهی اوقات صورت می‌گیرد.

الکریم ادامه داد، داعش قصد دارد در ماه مبارک رمضان حملاتی را انجام دهد تا وضعیت خود را به آنچه که در سال ۲۰۱۴ داشتند، بازگردانند.

از سوی دیگر، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق حمله باقیمانده‌های تروریستی داعش علیه نیروهای امنیتی و حشد شعبی در تعدادی از مناطق صلاح‌الدین را محکوم کرد.

الحلبوسی همچنین تاکید کرد که نقض‌های تروریستی مکرر، بازنگری جدی در طرح‌های امنیتی را می‌طلبد و نباید در این پرونده کوتاهی و سستی کرد و باید پیروزی موجود را حفظ کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =