۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
رامبد جوان به موفقیت «طلا» خوشبین است

ایسنا نوشت: رامبد جوان می‌گوید اکران آنلاین تجربه‌ای تازه است که با وجود نگرانی‌ از کپی شدن فیلم‌ها به آن خوشبین است.

فیلم «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته اگرچه محصول سال ۱۳۹۷ است و در جشنواره فجر همان سال هم رونمایی شد، اما مثل خیلی دیگر از فیلم‌ها در صف طولانی اکران و ترافیک سنگینش ماند تا رسید به حالا که صاحبانش دیگر قید اکران پرده‌ای آن را زدند و فیلم  را با وجود ریسکی که در کپی شدنش بود روانه اکران آنلاین کردند.

البته در همان روزهای ابتدایی نمایش آنلاین فیلم نسخه‌های کپی شده منتشر شد، ولی به هر حال چاره‌ای برای سازندگان این فیلم جز اکران آنلاین نبود.

رامبد جوان که با همراهی محمد شایسته تهیه‌کنندگی «طلا» را برعهده داشته، درباره این تصمیم و همین طور طولانی شدن پروسه اکران فیلم به ایسنا می‌گوید: «واقعیت این است که قرار بود فیلم را ۲۳ بهمن سال گذشته یعنی بعد از جشنواره فجر اکران کنیم و این نوبتی بود که با توجه به تعداد زیاد فیلم‌ها به ما رسید. ما کارها را برای اکران در گروه آزاد و از همان تاریخی که گفتم انجام می‌دادیم که ناگهان حوادث دی‌ماه پیش آمد و سقوط  هواپیما و بعد هم اتفاقات جشنواره فجر که در نتیجه‌ همه آن‌ها نوعی بی‌میلی نسبت به سینما رفتن احساس می‌شد. پس درخواست کردیم اکران ما را به عید نوروز یا زمانی دیگر تغییر دهند که اصلا تاریخ قبلی نباشد ولی برای تاریخ جدید هم فرصت برنامه‌ریزی نشد چون ماجراهای کرونا پیش آمد.»

این بازیگر و کارگردان درباره اینکه آیا موفقیتی برای فیلم «طلا» در اکران آزاد پیش‌بینی می‌کردند، به‌ویژه آنکه اکران فیلمی از پرویز شهبازی بدون سرگروه هم در جای خود جالب توجه است، تاکید می‌کند: «فکر می‌کنم در شرایط نرمال با توجه به گره بازیگران، اسم پرویز شهبازی به عنوان کارگردان و برنامه‌هایی که برای تبلیغات داشتیم می‌توانستیم بخشی از سرمایه را برگردانیم نه اینکه به سود برسیم اما فکر می کردیم می‌توانیم اکران بهتری داشته باشیم ولی وضعیت فعلی و ناامیدی از اکران سال ۹۹ ما را به اکران آنلاین رساند، چون اصلا معلوم نیست سینماها کِی باز می‌شوند و اگر هم باز شوند مردم به سینما می‌روند یا نه؟ به غیر از این، نوع فیلم‌هایی که در نوبت اکران قرار می‌گیرند، دوباره عقب افتادن نوبت، ترافیک سنگین برای اکران فیلم‌ها و دعوا برسر همین بحث‌ها  ما را به این نتیجه رساند که بهتر است در نوبت نمانیم و با وجود نگرانی شدیدی که برای کپی شدن فیلم داشتیم، تصمیم گرفتیم این نوع اکران را تجربه کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «ماجرا را به پرویز شهبازی گفتیم و با رضایت او این کار انجام شد. البته قبل از اینکه «خروج» اکران شود یعنی از همان زمانی که درباره اکران فیلم‌ها صحبت می‌شد ما هم به این موضوع فکر می‌کردیم و بعد که «خروج» اکران آنلاین شد جدی‌تر پیگیر شدیم و اعلام آمادگی کردیم که فیلم برای اکران آنلاین در اختیار vod قرار بگیرد.»

۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =