تشریح خدمات و اقدامات پرسنل مامایی در راستای ارتقاء سلامت مادران

مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اقدامات انجام گرفته در راستای ارتقاء سلامت مادران و نوزادان توسط بخش مامایی تحت پوشش حوزه معاونت بهداشت به ویژه در ایام شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ دکتر پوران خلفیان ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی ماما، افزود: کادر خدوم مامایی با ارائه خدمات و مراقبت‌های دوران پیش از بارداری، بارداری و پس از زایمان به مادران باردار در کلیه پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش و همچنین در مدت زمان شیوع بیماری کرونا مراقبت ویژه از مادران باردار مبتلا به این بیماری را با اجرای سیستم نوبت دهی در دستورکار خود قرار دادند، این عزیزان علاوه بر روزهای کاری در تعطیلات اسفندماه سال ۹۸ و ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۹ نیز به خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف پرداختند.
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به پیگیری افراد مبتلا به کرونا به ویژه مادران و نوزادان مبتلا به کرونا ویروس و بررسی وضعیت قرنطینه افراد مذکور درمنزل اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت در فرایندهای قرنطینه بیماران، خانواده‌ها و... مشارکت در طرح غربالگری جمعیت برای کرونا و پیگیری نتایج خوداظهاری و ثبت در سامانه سیب از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص است.
وی ادامه داد: همچنین همگام با سایراعضای تیم سلامت اقداماتی نظیر آموزش مسافرین در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ و انجام تب ‌سنجی در ایستگاه‌های ورودی شهرستان‌ها، غربالگری کووید ۱۹ و مراقبت حضوری از مادران در منزل در مناطق صعب‌العبور چهارمحال و بختیاری، مشارکت در آموزش صنوف و آموزش متصدیان بانک‌ها نیز طی مدت شیوع کرونا توسط این عزیزان انجام گرفت

دکتر خلفیان با بیان جلب مشارکت خیرین و توزیع ۲۰ سبد کالا در بین مادران باردار بی بضاعت، اضافه کرد: اعزام و ارجاع فوری مادران باردار پرخطر به مراکز درمانی سطح ۱ و۲ و اعزام مادران باردار مبتلا به کرونا مطابق با پروتکل‌های بهداشتی کووید ۱۹ به مراکز درمانی ازجمله اقدامات صورت گرفته بودند.
مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: جلسات درون بخشی پیشگیری از کرونا با حضور معتمدین و دهیاران توسط ماماهای مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان‌ها تشکیل شد .
وی با تاکید بر همکاری همه جانبه با سامانه ۴۰۳۰ و مشاوره تلفنی با مادران باردا، خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزشی ویژه مادران در این ایام به صورت مجازی برگزار شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =