۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
تعامل صاداراتی - وارداتی  روسیه و اصفهان

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در سال گذشته روسیه بیشترین سهم از تعاملات صادراتی و وارداتی را در بین کشورهای اوراسیا با اصفهان داشته است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان ؛ رسول کوهستانی پزوه  با اشاره به اهمیت تجارت با اتحادیه اوراسیا اظهار داشت: مجموعه کشورهای اوراسیا شاخص‌های اقتصادی مهمی از جمله رتبه نخست استخراج نفت با دارایی ۱۴.۵ درصد از منابع کل جهان، رتبه اول تولید گاز جهان با ۲۰.۲ درصد از سهم جهانی و رتبه چهارم تولید انرژی برق با ۴.۹ درصد از سهم جهان را دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تجارت خارجی اصفهان با این مجموعه بزرگ تصریح کرد: سه کشور عضو اتحادیه اوراسیا از قبیل روسیه، قزاقستان و ارمنستان با ایران مرز دریایی و زمینی دارند.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۱ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۸۵۳ کیلوگرم و با ۶۶۱ اظهار نامه و به ارزش ۲۹ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۶۶ دلار از استان اصفهان به کشور روسیه صادرات انجام شده است، اظهار داشت: ارزش دلاری صادرات به قزاقستان، دو میلیون و ۲۱۳ هزار و ۷۵ دلار و به کشور ارمنستان ۱۹ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۵۲۴ دلار بوده است.

وی ارزش دلاری صادرات را به دیگر کشور منطقه اوراسیا یعنی بلاروس را ۵ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵ دلار اعلام کرد و افزود: در سال گذشته صادرات از استان اصفهان به کشور قرقیزستان دو میلیون و ۸۷۲ هزار و ۸۶۷ دلار بود.

۶ میلیون دلار واردات از کشور روسیه به استان اصفهان

کوهستانی پزوه اشاره‌ای هم به واردات از کشورهای روسیه و قزاقستان در دوازده ماه اخیر داشت و گفت: ارزش دلاری واردات از کشور روسیه به استان اصفهان ۶ میلیون دلار و با وزن ۲.۷ هزار تن بوده است که سهم واردات از کشور قزاقستان بالغ بر دو میلیون دلار و با وزن ۲ هزار تن انجام شده است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: روسیه بیشترین سهم از صادرات و واردات را در بین کشورهای اوراسیا به اصفهان داشته است.

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =