وزیر اقتصاد: میلیون نفر را می توانیم سهام عدالت بدهیم که تاکنون چیزی حدود 40 میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاددر گفتگو با خبر آنلاین در مورد توزیع سهام عدالت گفت: تاکنون طی 18 مرحله سهام عدالت توزیع شده و حدود 40 میلیون نفر را برای این که سهام عدالت دریافت کنند، ثبت نام کردیم. اگر ما توزیع سهام عدالت بین این 40 میلیون نفر را در نظر بگیریم، از میان آن ها کسانی که به طور مشخص تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و یا در روستاها زندگی می کنند یا عشایر هستند، تاکنون سهام عدالت خود را گرفته اند. علاوه بر این، بخش عمده ای از قالیبافان هم برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام کرده اند.

وی افزود:در مجموع آن روشی که ما دنبال کردیم این بوده که شش دهک مدنظر سهام عدالت را بگیرند. طبعا ممکن است برخی از افراد جامانده باشند که در این قشر کارگران هم شاید باشند. آن بخشی که بیشتر از همه حدس می‌زدیم از قلم افتاده باشند، کارگران ساختمانی هستند که در این قسمت هم وقتی ما یک نمونه 300 هزار نفری را بررسی کردیم، متوجه شدیم که قبلا 160 هزار نفر آن‌ها سهام عدالت گرفته‌اند. آنچه که مسلم است این که ما نسبت به عین شش دهک متعهد هستیم و سهام عدالت آن‌ها را توزیع می‌کنیم.

شمس الدین حسینی افزود: اگر گروه‌های کارگری هم از قلم افتاده و جا مانده باشند، در وزارت کار دستورالعملی صادر شده که در همان قالب به آن‌ها سهام عدالت داده می‌شود. ما در قالب یک دستورالعمل ثبت‌نام خود را شروع کردیم و طی سال 89 و مقداری هم از سال 88 به میزان حدود یک میلیون و 700 هزار نفر برای دریافت سهام عدالت ثبت نام جدید کرده اند که قسمت عمده این بخش رانندگان تاکسی و اتوبوس هستند. این‌ها اگر از طریق اتحادیه و وزارت‌خانه های مربوطه خود اقدام کنند، می‌توانند از سهام عدالت بهره‌مند شوند. ما تلاش می‌کنیم در سال 89 با توجه به ثبت‌نام‌هایی که صورت گرفته کار برای این بخش را هم انجام دهیم.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ما اگر جمعیت کشور را 75 میلیون نفر در نظر بگیریم، حدود شش دهک آن به میزان 45 میلیون نفر را می توانیم سهام عدالت بدهیم که تاکنون چیزی حدود 40 میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند و سعی می‌کنیم آن پنج میلیون نفر را هم پوشش دهیم. البته تاکید می‌کنم بررسی ما نشان می‌دهد که اکثر افراد سهام عدالت گرفته‌اند اما این به این معنا نیست که کسی از قلم نیفتاده است. برای این افراد هم ما دستورالعملی را تهیه کردیم که سازمان اقتصاد و دارایی استا‌ن‌ها با همکاری ادارات مربوطه تخصصی در این چارچوب ثبت‌نام‌ها را انجام ‌دهند تا این افراد از قلم افتاده نیز سهام عدالت خود را دریافت کنند.

مشروح این گفتگو را در ویژه نامه نوروزی خبرآنلاین  مطالعه کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
    0 0
    متم که نگرفتم اصلا نمیدونم چطور باید این سهام راگرفت
  • علی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۲
    0 0
    متم که نگرفتم اصلا نمیدونم چطور باید این سهام راگرفت
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    1 0
    من بیکارم ودارای کارت بیکاری صاحب زن فرزند وتابحال نگرفتم لطفا بگویید چگونه ثبت نام کنم وکی ؟