۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
سیاهنمایی رسانه‌های ضدانقلاب را خنثی کنیم

اینکه رسانه های خبری فارسی زبان مانند ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی، رادیو فردا، صدای آمریکا و من‌وتو؛ در راستای تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران شکل نگرفته‌اند امری بدیهی است اما چاره مقابله با تحرکات ضدایرانی این رسانه ها چیست؟

بودجه این رسانه های خارج نشین از طریق کشورهایی چون عربستان و انگلستان، اپوزیسیون های خارج از کشور، جریان براندازان جمهوری اسلامی ایران و خاندان پهلوی تامین می شود به همین خاطر هم ابدا نباید انتظار شنیدن اخبار درست و دقیق را از آنان داشت چرا که جهت گیری های ضدایرانی در آنها مشهود است.

اینکه راهکار چیست از چند بعد می توان مورد بررسی قرار داد. در شرایطی که قادر به برخورد با این رسانه ها نیستیم، باید درباره عواملی که سبب شده تا بخشی از مردم ایران مخاطب رسانه‌های خارجی و شنونده اخبار آنان باشند؛ تحقیق و بررسی کنیم. یکی از این عوامل، عملکرد و ضعف رسانه های داخلی، صداوسیما و خودسانسوری‌ها و تاخیر در ارائه اخبار صحیح و کامل از سوی آنهاست.

امروز در یک دهکده جهانی قرار داریم که هزاران کانال خبری در فضای مجازی، اطلاعات و اخبار در آن با سرعت بالایی منتشر می‌شود. با این حال برخی از رسانه‌های ما به صورت انفعالی عمل می‌کنند؛ یعنی بعد از آن‌که خبری از طریق این شبکه‌ها منتشر شد، تازه شروع به تکذیب می‌کنند.

به طور مثال، در چند روز گذشته، خط خبری تلویزیون‌های فارسی زبان خارج از کشور، پرداختن به رفتار مرزبانی ایران با مهاجران افغان و ادعای به آب انداختن آن‌ها از سوی نیروهای نظامی ایران بود. ادعایی که توسط سخنگوی وزارت خارجه تکذیب شد و این رسانه‌ها جز تعدادی ادعا، سند دیگری ارائه ندادند.

با توجه به این که این تخریب‌های از سوی این شبکه ها همیشه وجود داشته است، ضرورت دارد که رسانه‌های داخلی،  وزارت خارجه و دیگر مسئولان، با تقویت بعد رسانه ای و اطلاع رسانی خود از ضربه زدن این خبرسازی‌ها به منافع کشور جلوگیری کنند. در غیر این صورت هنگامی که فضای حاکم علیه جمهوری اسلامی ایران است، سازمان‌های بین المللی که تحت تاثیر آمریکا و اروپا هستند، با اعمال و رفتار خود به منافع ما آسیب می‌زنند.

* عضو حزب موتلفه اسلامی

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1385969

برچسب‌ها