پارس توریسم نوشت:

حمید بهمنی،کارگردان سینما و از فیلمسازان حامی معاونت سینمایی درگفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به جشنواره فجر امسال گفت: «در جشنواره این دوره به جز چند فیلم، بقیه آثار تنها باعث رونق بخشیدن جشنواره شدند و نمره قبولی نمی‌گیرند؛ زیرا در راستای اهداف دولت و نظام نبودند.»

بهمنی در ادامه، با انتقاداتی تند نسبت به آخرین اثر اصغر فرهادی، گفت: «من به این فیلم نمره قبولی نمی‌دهم. در فیلم آقای فرهادی کانون خانواده، نابود نشان داده شده است و هیچ نقطه امیدی در این فیلم وجود ندارد.»

وی افزود: «به عنوان فیلمسازی که 25 سال سابقه کار دارم، نقاط زیباشناسانه فیلم آقای فرهادی را به لحاظ کارگردانی و تدوین خوب می‌دانم، اما این فیلم 100 درصد شخصیت خارجی دارد نه ایرانی؛ همین امر باعث می‌شود «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره برلین که جشنواره‌ای سیاسی است و همه می‌دانیم بر چه مبنایی به فیلم‌ها جایزه می‌دهد، تقدیر شود. اما در جشنواره تجلی ملی از آن یادی نمی‌شود؛ زیرا این فیلم صرفا انتقادی بوده و راهکاری ارائه نمی‌دهد.»

این کارگردان سینما ادامه داد: «در این فیلم شاهد نبود ثبات چه درمرد و چه در زن هستیم.»

بهمنی با اشاره به اینکه علاقمند به فرهادی بوده و فیلم «رقص در غبار» را بسیار دوست دارد، اعلام کرد: «درشرایطی که کسی جرات مخالفت با این فیلم را به خاطر کارگردان و ستاره‌هایش ندارد؛ من به این فیلم نقد اساسی دارم و حاضر به مناظره با آقای فرهادی هستم.»

52141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سروش IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    4 0
    ببخشید ایشون کی هستن که اصغر فرهادی رو به مناظره دعوت می کنه؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    2 0
    حالا چی شده فکر کردی نظر تو مهمه؟؟؟؟؟؟؟
  • سمانه IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    1 0
    آدم باید در سطحی باشه که به دیگران نمره قبولی یا رد بده.... می شه اول سطح خوشون و بگن
  • بدون نام US ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    برو خدا روزی تو یه جا دیگه حواله کنه--عثق است اصغر فرهادی و شهاب حسینی
  • حسین IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    به برلین بگوئید جایزه های ایشان را پس بگیرند. شما می توانید!
  • سیری فیللمنامه نویس IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    گاهی متاسف می شم که بعضی ها با رانت کارگردان و نویسنده می شن اما برداشت حداقلی از فیلم ندارند. آقای کاررررررگردااااان من سه بار این فیلم و دیدم ....هر کاری کردم این برداشت و شما رو از فبلم استخراج نکردم واقعا این خودش هنره که فیلم شریفی مثل جدایی نادر را فیلم مشکل داری خطاب کرد.
  • سهراب IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    1 2
    حالا بنده خدا نظرشو داده نكشينش ديگه آدماي دموكراتتتتتتتتتتتت
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    مگه فیلم فرهادی تو فجر هم دوم نشد؟
  • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 3
    مرحبا آقای بهمنی. جانا سخن از زبان ما می گویی.
  • جعفر IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 4
    همینه دیگه. همه بلدن انتقاد کنن مهم اینه که کسی راهکاری نشون بده. آقای فرهادی هم بهتره به جای سیاه کاری و سیاه نمایی یه راه حلی - پیشنهادی چیزی ارائه کنن. وگرنه انتقاد کردن رو بقال محله ما بهتر از ایشون بده!!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    من نمی دونم برلین بر چه اساسی جایزه می ده میشه بگید ما هم روشن شیم؟؟
  • بدون نام CA ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    خوب دیگه چی‌؟
  • مجید US ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    4 0
    اصلا میخواهید کل سینماهائی که این فیلم رو نشون میدند رو تعطیل کنیم و به جاش اخراجی ها رو ببینیم!
  • بدون نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    2 0
    خوبه عزیز نظرت را می گی ولی مطمئنی پروژه ای مثه یوسف هست ؟من می گم بذاری برا دم کار بهتر است.
  • حمیدرضا IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    من و داریوش رو کجا می برید. بامزه بود.
  • بدون نام US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    5 0
    میشه ایشون دو فیلم مطرحشون رو اول اعلام کنند و بعد بیان نظر بدن
  • هموطن IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    2 0
    با سلام هر چه باشد از اخراجی ها3 آقای ده نمکی با ارزش تر است. از اینکه وقت گذاشته و این فیلم را تماشا کردم به شدت پشیمان شدم. اخراجی ها 3 کجا و صحبت های آقای ده نمکی کجا!!!!!!!!
  • رضا US ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 3
    به نظر من این فیلم فقط از نظر کارگردانی خوب پردازش شده ولی از نقطه نظر محتوا بسیار پیش پا افتاده و سطحی است من با آقای بهمنی موافقم.
  • مردم US ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    خبرآنلاين نظراتي را كه حاوي توهين است، منتشر نمي كند. ولی نظر من که بدون توهین ولی واقعیت هست را پخش نمیکند!!!!!!!!!!
  • امین US ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    نظر شما سیاسیه آقای بهمنی نه جشنواره برلین
  • س ا ر ه CH ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    5 0
    تا کی از طرف مردم حرف میزنین؟ مگه از این شخصیت ها یا این جور خونواده های از هم پاشیده تو ایران نداریم؟ چقدر با فیلم های بی سر و ته و بی محتوی مثل اخراجی ها میخواین مردم رو به زور بخندونین؟
  • TT IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    چه مناظره ای اقا ؟! مگه قراره انتخابات بشه!!
  • مجید IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    تو ایران همه لیاقت اینو دارن که آخر تموم فیلم ها به عروسی برسه.
  • ناصر IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 4
    بعضیا تنها هنرشون سیاه کاری و انتقاد از جامعه و مردم و دولته. ولی وقتی از خود اینها انتقادی میشه زمین و زمان رو بهم می دوزن. اینم نظرات هوادارای آقای فرهادی! اینا فکر می کنن کسی حتی نباید به فیلم این فرد انتقاد هم بکنه بعد خودشون بدترین فحش ها رو در مورد اخراجی ها بر زبان مبارکشون جاری می کنن.ایول روشنفکر
  • سیما IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 2
    خب آقای بهمنی فقط نظرشون رو اعلام کردن چرا این طور بهش توهین می کنین. غوغاسالاری کجا و دمکراسی کجا!!!!!
  • امیر IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    4 0
    حمید بهمنی کیه اونوقت؟!
  • یه ایرانی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    من نمی دونم چرا این روزها کسی می خواد از آقای فرهادی انتقاد کنه بعضیا به اخراجی ها می توپن یه نمونش همین کاربر"هموطن" !! عزیز جان یکی با یکی دیگه دعوا داره کحایی؟!!..
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    من تا حالا اسم ایشونو نشنیدم ... میشه یبار دیگه بگین چیکاره هستن ؟!!
  • توپولف 154 IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    4 0
    تو اين 25 سال كنگو فيلم مي ساختي؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    حسادت از گناهان بزرگ است
  • بدون نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 3
    حق با آقای بهمنی است . به نظر من هم فیلم های فرهادی از نظر محتوا چندان ارزشی ندارد.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    تا حالا اسمشون رو نشنيده بودم ميشه معرفي بشن
  • بدون نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    واقعا از دیدن این قیلم رئال اجتماعی لذت بردم
  • وحید IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    0 0
    هه هه هه....
  • بهار IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    4 0
    راهکاردادن وحل مشکل وظیفه جامعه شناسان وروانشناسان است نه کارگردان،سینمافقط بیان مسئله میکندنه راه حل ارائه میدهد ونه پیام میدهد،لطفا یکی رزومه این آقای کارگردان رابدهد.مرسی
  • بدون نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    زنده باد آقای فرهادی. زنده باد سیاه کاری و سیاه نمایی. و زنده باد برلین!
  • بدون نام IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۳
    3 0
    شما اخراجی ها رو نگاه کن و لذت ببر.
  • محمد IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
    0 0
    آقا اسم فیلم رو عوض کنید و بگذارید: جدایی سیمین از نادر که این کارگردان 25سال سابقه از آقای فرهادی راضی باشند
  • سپیده IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
    3 0
    ،کارگردان سینما و از فیلمسازان حامی معاونت سینمایی همین کافیه که بفهمید حرفای این آقا از کجا آب میخوره
  • بدون نام US ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
    2 0
    آقای بهمنی من یکی که خداییش تا امروز حتی اسمت رو نشنیده بودم ولی برادر من اگر میخوای خودتو مطرح کنی یا معروف بشی راههای دیگه ای هم هست هااااا !
  • اقا IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
    0 1
    اقا چرا جنبه ی انتقادی ندارید.من چهارشنبه سوری و درباره الی دوست دارم........ولی این فیلم از لحاظ موضوع افتضاح بود.......منم از سبک رئالش لذت بردم......ولی فیلم اشتباهات بسیار فاحشی داشت که با چند بار دیدن متوجه میشید..........در ضمن این بر کسی پوشیده نیست که جشنواره برلین یک جشنواره ی کاملا سیاسی..........من به این ساخته ی فرهادی نمره ی قبولی نمیدم.........
  • مرتضی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
    0 0
    برای ناصر: اقا دچار توهم شدی. شما طرفدارای اخراجیها کارتون فحش دادن هست.
  • مير حسين IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
    0 3
    من اين اقاي بهمني رو ميشناسم ادم باسواديه لطفا توهين نكنيد ادم باسواديه
  • اصغر فرهادی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۴
    4 0
    ببخشید شما؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
    3 0
    عزیز کی از شما نمره قبولی خواست؟
  • حمید IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
    0 0
    ایشون دوست داره فیلم ها همش از زندگی ایده عال در ایران بگن ...که چهره دروغی از ایران نشون مردم جهان بدن.به نظرم پوپک و مش ماشاالله رو نقد کنی بهتره...هاااااااا....
  • علی IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
    2 0
    ببخشید آقای بهمنی، نظرشما در مورد جدایی دین از سیاست چیه؟!!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۵
    3 0
    اين جناب بهمنی دو تا جمله شاهکار داشتند: 1- به فيلم نمره قبولی نمی دهند چون در راستای اهداف دولت نبوده است!! 2- فيلم 100% شخصيت خارجی دارد نه ايرانی جناب بهمنی مثل اينکه تو ايران زندگی نمی کنيد ... من به راحتی 1000 مرد و زن را به شما نشان می دهم که نگاه پر از استيصال "حجت" و "راضيه" را دارند و زير بار زندگی در همين ايران خودمان له می شوند، امثال نادر و سيمين و ترمه هم که در همين مملکت فراوان است، فيلم ايرانی ايرانی است شما در دنيای ديگری سير می کنيد.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۶
    3 0
    اگه جدايي نادر از سيمين نمره قبولي نميگيره پس حتما گلوگاه شيطان شما نمره فوق قبولي ميگيره،آره؟!
  • صالح IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
    2 0
    منظورت از محتوا چيه؟ آدم خوبه و آدم بده تا به كي؟ چرا اصرار داريد جدا از جامعه فيلم بسازيد؟ فرهادي حرفش رو با آدم هاي خاكستري جامعه به بهترين شكل بيان كرد.
  • من چه منم؟ IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
    3 0
    آره، اصغر فرهادی غیرقابل نقد نیست. حتما اشکال هم داره. اما... می‌شه با صدای بلند بخندم؟
  • جواد مالمیر IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۸
    2 0
    سلام آقای بهمنی اگر احیانا قصدتون بی ارزش کردن کار فرهادیه, شایسته تر بود با این نوع نگرش متعالی, ازفیلم جدایی نادر ازسیمین طرفداری میکردید تا انتقاد اونوقت هم شما به مطلوبطون میرسیدید هم فیلم و عواملش بواسطه لطف شما مجبور نمیشدن تک ماده کنن که قبولشن
  • amir IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 1
    e! agha nakon inkaro!miduni darmorde ki dari in harfar o mizani! ostad doktor asghare farhadi behtarin,bozortarin,farhikhtehtarin va... kargardane 30namaye iraneh!!!!!!! nakon aslan ishun gheyre ghabele naghdan khususan ba in taraftaraye farhikhte!!!!!! nakon agha..nakon agha...
  • اشکان IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
    3 0
    برای amir: معلومه فیلم اخراجیها رو زیاد دیدی که به دلقک بازی رو اوردی. برو خودت رو مسخره کن بچه.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
    0 2
    سلام دراین ایام تعطیلات هم فیلم اخراجی های 3 رادیدم هم جدایی نادر از سیمین ازفیلم اخراجی ها لذت بردم ولی متاسفانه از فیلم جدایی نادراز سیمین واقعاهیچ لذتی نبردم این فیلم پراز دیدگاه های منفی ازاجتماع وزندگی ایرانی است من بانظرآقای بهمنی موافق هستم این فیلم خیلی نکات اخلاقی منفی دارد.
  • محمدرضا IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
    3 0
    این آقای بهمنی کیه؟
  • جواد IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
    0 1
    این همه انتقاد به اخراجیها،یکی هم به جدایی نادر از سیمین. آقای بهمنی نظرش را گفته،چرا وقتی یک نفر نظرش را می گوید و انتقادی منطقی می کند به جای پاسخ تحقیر و توهین می شنود.(شاید حرف راست جواب ندارد) در کل نباید هر موضوعی به اختلاف بین مردم منجر شود.
  • پوریا IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۶
    2 0
    کاش فقط یک ایراد سینمایی از فیلم میگرفتن!!! ! واقعا چه لذتی از کوبیدن اصغر فرهادی ابراهیم حاتمی کیا و بقیه هنرمندان بزرگ این مملکت نصیب برخي میشه؟
  • محسن IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۳
    2 0
    بهترین کارگردان تارخ اسیااصغر فرهادی