۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
اسکار ایتالیایی به «خائن» رسید

ایرنا نوشت: در مراسم اهدای جوایز «دیوید دی دوناتلو» یا اسکار ایتالیایی امسال که به صورت آنلاین برگزار شد، فیلم «خائن» (The Traitor) با دریافت شش جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم، خوش درخشید.  

از آنجایی که امسال به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری فیزیکی مراسم اهدای جوایز دیوید دی دوناتلو که به اسکار ایتالیایی معروف است، وجود نداشت، شبکه رای (Rai) ایتالیا این مراسم را به صورت مجازی برگزار کرد و با برندگان ارتباط تصویری برقرار شد.

فیلم خائن به کارگردانی مارکو بلوکیو پرافتخارترین فیلم مراسم دیشب بود. این فیلم تولید ۲۰۱۹ موفق شد علاوه بر جایزه بهترین فیلم، جوایزی چون بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین تدوین را نیز از آنِ خود کند.    

خائن داستان اولین رئیس مافیا در ایتالیا را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد از همکاران خود برای پلیس و نظام قضایی جاسوسی کند. این فیلم مافیایی در هفتاد و دومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کن برای رقابت در بخش اصلی انتخاب شد و نماینده ایتالیا در اسکار ۲۰۲۰ نیز بود.

فیلم پینوکیو ساخته‌ متیو گارونه نیز با دریافت ۵ جایزه از جمله جایزه بهترین طراحی لباس، در این مراسم خوش درخشید.

در این میان، فیلم انگل ساخت کشور کره نیز جایزه بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی را از آن خود کرد.

دیوید دی دوناتلو مجموع جوایزی‌ است که توسط آکادمی فیلم ایتالیا در ۲۶ شاخه به آثار سینمایی اهدا می‌شود؛ این رویداد سینمایی در پاییز ۱۹۵۵ در رُم کلید خورد.

۲۴۱۲۴۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =