۹۲۳ گروه جهادی محله‌محور در خراسان جنوبی ساماندهی شدند

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: در حال حاضر ۹۲۳ گروه جهادی محله محور در پایگاه‌های بسیج استان ساماندهی شدند.

 به گزارش خبرآنلاین از بیرجند؛ مهدی هنری اظهار داشت: سال گذشته با توجه به تأکیدات مقام عظمای ولایت در گام دوم انقلاب تعداد گروه‌های جهادی خراسان‌جنوبی با ۴۰ درصد افزایش به ۳۵۲ گروه جهادی شناسنامه‌دار رسید.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳۱ گروه عادی، ۱۷ گروه فعال و ۴ گروه ویژه هستند گفت: علاوه بر این گروه‌های جهادی در هر پایگاه بسیج حداقل یک گروه محله محور نیز تشکیل شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۲۳ گروه محله‌محور در پایگاه‌های بسیج سامان دهی شدند ادامه داد: این گروه‌ها با شناسایی مشکلات و معضلات خانواده‌های محله خود در طول سال به طور فردی خدمت‌رسانی می‌کنند.

هنری افزود: در هریک از شهرستان‌ها نیز حداقل یک گروه جهادی تخصصی دوره‌های آموزش امداد و نجات را با همکاری هلال احمر طی کرده و برای کمک به حوادث طبیعی ساماندهی شده‌اند.

وی بیان‌کرد: در قالب برنامه‌های مختلف جهادی در یک سال اخیر ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب ۴۰ گروه در استان فعالیت کردند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۲۰ گروه جهادی با یک هزار و ۲۰۰ نفر مهمان و بقیه گروه‌های بومی استان بودند.

هنری همچنین از انعقاد تفاهم نامه‌ ۱۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: این تفاهم نامه بین بسیج سازندگی و قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی سپاه منعقد شده که ۹ میلیارد تومان آن برای ۲۰۰ طرح عمرانی و یک میلیارد تومان برای کمک‌های معیشتی در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد رزمایش گسترده مواسات، همدلی و کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان برای یاری رساندن به افراد کم بضاعت بیان کرد: رزمایش بزرگ و سراسری کمک‌های مومنانه کار بسیار خوب و مبارکی بود که در روز نیمه شعبان توسط مقام معظم رهبری در راستای کمک به معیشت افراد آسیب دیده از ویروس کرونا بیان شد.

هنری درباره نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در این رزمایش سراسری ادامه داد: به منظور تحقق تدابیر فرامین فرمانده معظم کل قوا و پیرو ابلاغ دستورالعمل رزمایش بزرگ و سراسری کمک‌های مومنانه، هم استانی‌ها در خراسان جنوبی نیز در این برنامه خیر شرکت می‌کنند و می‌توانند کمک‌های نقدی خود برای کمک به افراد آسیب‌دیده از این شرایط را به شماره‌حساب ۱۳-۵۵۵۵۵۵۵-۴۳-۴۲۱۳ و یا شماره کارت ۳۶۴۵ -۴۹۱۲-۸۱۱۱- ۶۲۷۳ بانک انصار واریز کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =