سرعت غیرمجاز عامل بیشتر تصادفات رانندگی در استان چهارمحال و بختیاری می باشد

ایرنا نوشت:رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه محورهای مواصلاتی استان بیشتر کوهستانی است، گفت: سرعت غیرمجاز ، مهمترین عامل و علت اصلی بیشتر تصادفات رانندگی در استان است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش  افزود: سال‌گذشته ۲ هزار و ۳۵۰ تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در استان رخ داد.
به گفته وی، بیشترین علت تصافات در محورهای مواصلاتی استان به دلیل سرعت غیرمجاز با ۲۴ درصد، انحراف به چپ با ۲۲ درصد،  بی‌توجهی به جلو با ۲۱ درصد  و واژگونی با ۱۵ درصد بود.
وی گفت: در این مدت در تعداد تصادفات فوتی ۶ درصد کاهش و تعداد فوت‌شدگان سه درصد کاهش و تعداد تصادفات جرحی نیز ۱۱ درصد کاهش و تعداد مجروحان ۱۵ درصد کاهش داشت.
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: محور لردگان از گوشکی تا پل قرح با ۱۴ درصد، بروجن تا تونل الغدیر به سمت لردگان با ۱۴ درصد، شهرکرد به شلمزار با ۱۱درصد، شهرکرد به فارسان با ۱۰ درصد ، پلیس راه گوشکی به سمت کارون ۴ با ۹ درصد، محور کوهرنگ از پل افسرآباد تا گردنه تاراز با پنج درصد، محور ناغان به سمت کارون ۴ با چهار درصد و محور سامان به تیران با ۲ درصد، بیشترین آمار تصادفات را داشتند.
نوربخش،با بیان اینکه ۶۳ درصد تصادفات مربوط به خودروهای سواری بود، گفت: بیشترین رده سنی تصادفات رانندگان بین ۳۵ تا ۴۵ سال است، که ۳۶ درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: فصل تابستان به دلیل مسافرپذیر بودن استان بیشترین تعداد و درصد تصادفات را دارد و بیش از ۳۷ درصد کل تصادفات استان در فصل تابستان رخ داده است.
به گفته وی، این استان سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه وجود دارد که ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه استان روستایی است.
وی، به وجود ۴۹ گردنه و نقطه پرخطر در استان و ۶۰۰ پیچ کوهستانی خطرناک اشاره کرد و گفت: شهرستان لرگان با ۹۹۱کیلومتر بیشترین میزان جاده‌های استان را دارد و از محورهای پرخطر در حوزه تصادفات استان است.
به گفته وی، ۸۵ درصد تصادفات رانندگی عامل انسانی و مابقی راه و خودرو است، که افزایش آموزش به رانندگان و همچنین فرهنگ‌سازی در خصوص رانندگی ایمن از مهمترین برنامه‌ها در راستای کاهش تصادفات است. 
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۳۴ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان فعال است، افزود: افزایش این تعداد دوربین نظارتی از برنامه‌های قرارگاه کاهش تصادفات است.
وی، با تاکید بر اینکه دو طرفه بودن جاده‌ها و کم بودن جاده‌های چهارخطه از مهمترین مشکلات و علت تصادفات در محورهای مواصلاتی استان است، افزود: از مجموع راه‌های استان ۲۴۲ متر بزرگراه، ۷۷۸کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ میلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی است.
نوربخش، نبود توقفگاه بین راهی را یکی از مشکلات جاده‌های استان عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی این توقفگاه در مسیرهای ترانزیت و اصلی استان که رفت و آمد و تردد بالاست، ضروری است.
وی، با بیان اینکه علت بسیاری از تصادفات رانندگی خستگی و خواب آلودگی است، اظهار داشت: با راه‌اندازی این توقفگاه‌های بین راهی با همکاری راه و شهرسازی، می‌توان درصدی  از این مشکل را کم کرد.
وی با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد تصادفات رانندگی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، افزود: علت این تصادفات به دلیل خستگی و خواب و آلوگی است که می‌توان با نصب علایم رانندگی بیشتر و همچنین ایجاد خط‌های هشدار دهنده و تابلوهای هشدار این میزان را کاهش داد.
گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =