رسول‌پناه: حداقل 110 میلیارد تومان از اسپانسر دریافت خواهیم کرد

سرپرست باشگاه پرسپولیس از قرارداد جدید این باشگاه با کارگزار مالی به عنوان یک قرارداد برد – برد یاد کرد و گفت: نظر شخصی‌ام این است که لیگ برتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی رسول‌پناه درباره وضعیت این روزهای باشگاه پرسپولیس گفت: اواخر سال ۱۳۹۸ مدیرعامل باشگاه استعفا کرد. بعد از آن جریانات وارد فاز جدیدی از تغییرات شدیم و هیات مدیره محبت کرد و مسئولیت سرپرستی باشگاه را بر عهده من گذاشت. با انبوه بدهی‌های ریز و درشت داخلی و خارجی مواجه هستیم همچنین بدهی به بازیکنان و شرکت‌های مختلف. توانستیم در فرصت کم باقیمانده تا پایان سال پرسپولیس را به یک آرامش برسانیم. با طلبکاران صحبت کردیم و مهلت خواستیم. احکام فیفا را مدیریت کردیم. حدود ۱۰ پرونده را مدیریت کردیم.

وی که با رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، ادامه داد: توانستیم به یک ساختار خوبی در باشگاه برسیم. پرسپولیس قبلاً ساختاری نداشت، ولی ما آنرا به یک ساختار مدرن رساندیم. مهمترین مشکل ما بحث کارگزار باشگاه بود. در بحث کارگزار تعهداتی ایجاد شده بود که متاسفانه منافع پرسپولیس را نه تامین و نه تضمین می‌کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه ممکن است منافع باشگاه بازهم تضمین نشده باشد و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تا خرداد به مشکل بخورد، اظهار کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد تا خرداد تزریق می‌شود. از این قرارداد دفاع حقوقی می‌کنیم. هیچ قراردادی از سال ۱۳۸۶ در پرسپولیس به سرانجام نرسید؛ هیچ قراردادی. با مدرک صحبت می‌کنم. علتش هم این بود که کار کارشناسی و حقوقی خوبی نشده بود. اگر کارگزارمان به تعهدش عمل نکند که امکانش هم هست، تضمین‌هایی گرفتیم که به نفع پرسپولیس است و قطعاً کاری می‌کند که کارگزار به تعهدش عمل کند. ما تعهد ایجابی وضع کردیم. اگر کارگزار یک روز تاخیر کند، فقط یکبار ۱۵ روز مهلت گذاشته ایم.

رسول‌پناه در پاسخ به این سئوال که آیا این قرارداد کف و حداقل پرداختی دارد؟ گفت: مهمترین مسئله همین بود. هیچ قراردادی در پرسپولیس کف نداشت. ما کف ۱۱۰ میلیارد تومان را در این قرارداد ایجاد کردیم. پرسپولیس مطمئن باشد اگر همکاری صورت بگیرد حداقل ۱۱۰ میلیارد تومان تا پایان برج دو سال بعد دریافت می‌کند. این را تضمین گرفتیم. قطعاً این اتفاق می‌افتد.

وی افزود: من خودم قبل از حضور در هیات مدیره همیشه این ایراد را می‌گرفتم که چرا یک قرارداد درست و حسابی بسته نمی‌شود. ما بهترین کارشناسان حقوقی را آوردیم. چقدر هواداران ما آزرده خاطر شوند. قراردادمان محکم است و حاضرم به صورت علنی از این قرارداد دفاع کنم. بله امکان دارد هزار اتفاق هم رخ بدهد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه آیا مطالبات برانکو ایوانکوویچ با این پول پرداخت می‌شود؟ خاطرنشان کرد: بحث برانکو خاص است. نمی‌دانم الان باید به آن ورود کنم یا خیر. بخشی از تعهداتمان را پرداخت می‌کنیم. به تمام هواداران قول می‌دهم تا پایان تاریخ قرارداد با این کارگزار تمام بدهی هایمان را تسویه می‌کنیم.

رسول‌پناه همچنین درباره احتمال خصوصی سازی پرسپولیس و نامشخص بودن وضعیت کارگزار در این صورت، گفت: خصوصی سازی که یک شبه نمی‌شود و مراحل دارد. اینطور نیست تا پایان سال دو باشگاه را واگذار کنند. ممکن است واگذاری دو سال طول بکشد؛ پرسپولیس باید روی هوا بماند؟ این شرکت هم حق دارد و این قرارداد برای دو طرف برد – برد است. ضمن اینکه واگذاری با توجه به جمیع جهات و با همین شرایط صورت می‌گیرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت لیگ برتر فوتبال هم یادآور شد: ما اصرار داریم لیگ از سر گرفته شود. سلامتی برای همه ما مهم است، ولی کرونا بهانه‌ای شد برای کسانی که می‌خواستند از لیگ خارج شوند. ما با تیم دوم ۱۰ امتیاز اختلاف داریم. می‌دانید پرسپولیس چقدر هزینه کرده است؟ با همت بازیکنان و هواداران به اینجا رسیدیم. نظر شخصی ام این است که لیگ برگزار می‌شود و آقای حریرچی هم گفت از اول خرداد احتمالاً لیگ برگزار می‌شود. قهرمانی مقتدرانه در زمین برایمان مهم است. اگر هم لیگ برگزار نشود، شرایط قهرمانی به نفع تیم ما است. ما قهرمان نیم فصل و قهرمان دوره گذشته بوده ایم. تمام فاکتورهای قهرمانی را پرسپولیس دارد. کسی نمی‌تواند این را انکار کند.

رسول‌پناه درباره وجود اختلاف در هیات مدیره سه نفره باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: به هواداران به جرات می‌گویم هیچ اختلافی در هیات مدیره نیست. تضارب آرا در هیات مدیره وجود دارد. خوبی هیات مدیره پرسپولیس در همین است. جنب و جوش و تضارب وجود دارد، ولی احترام به خرد جمعی در پرسپولیس حاکم است. آقایان هاشمی و رغبتی و من در تلاش هستیم مشکلات پرسپولیس را حل کنیم. اعلام اختلاف در پرسپولیس شیطنت است و می‌خواهند ابهت هیات مدیره را از بین ببرند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: روز گذشته هم در جلسه بودیم. نمی‌دانم اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود، از کجا در می‌آید. ما شب و روز در پرسپولیس زحمت می‌کشیم و این حرف‌ها به هیات مدیره جفا است. مشکلات پرسپولیس در حال رفع شدن است. این را به هواداران قول می‌دهم. از هواداران می‌خواهم وارد شیطنت فضایم جازی نشوند و به هیات مدیره اعتماد کنند. تصمیمات ما به نفع پرسپولیس و هواداران است.

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =