۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
برپایی نمایشگاه مجازی عکس «نسیم حرم» درقم

ایرنا نوشت : مدیر روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی عکس «نسیم حرم» به‌منظور نمایش آثار خلق‌شده توسط عکاسان خبری قم از حرم مطهر بدون زائر گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت عکاسان خبری استان بتوانیم در نشر معارف دینی گام‌های بیشتری برداریم.

 روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام محسن آمره‌ای در گفت‌وگویی، افزود:  باوجود محدودیت‌های گوناگونی که وجود داشت با انجام هماهنگی‌های لازم به همت اداره اطلاع‌رسانی توانستیم بستر حضور عکاسان خبری قم را در حرم مطهر بانوی کرامت(س) سازیم تا این افراد از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند و به ثبت تصاویر خبری و هنری از حرم بدون زائر بپردازند.

وی افزود: عکاسان خبری استان علاوه بر انتشار گزارش‌های تصویری و نمایش حال و هوای حرم مطهر بانوی کرامت برای مخاطبان خود در رسانه‌های مختلف، تصاویر خود را در اختیار آستان مقدس بانوی کرامت نیز قرار دادند و اکنون نمایشگاه مجازی عکس «نسیم حرم» به‌منظور نمایش آثار برجسته این هنرمندان برپا شده‌است.

وی با اشاره به این‌که نمایشگاه عکس «نسیم حرم» فعالیت خود را در صفحه مجازی https://news.amfm.ir/nasime-haram آغازکرده است، اظهار داشت: امیدواریم از این پس بتوانیم به صورت ویژه‌تری از ظرفیت عکاسان خبری استان قم بهره‌مند شویم.

آمره‌ای ادامه داد: آثار عکاسان عباس منجمی گیلانی از ایرنا ،مهدی بخشی از مهر، جهان‌بخش پیری‌پور از حوزه، مهدی جعفری از فارس، امیر حسامی‌نژاد از ایران پرس، سجاد حیات‌پور از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رمضانی از نسیم، حسین شاهبداغی از ایکنا، محسن کرمعلی از صدا و سیما، محمدعلی مریزاد از تسنیم، محمد محسن‌زاده از میزان، حسین یاراحمدی از خبرگزاری دانشجو در این نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشته شده‌است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به این‌که در دوران بسته‌بودن موقت درهای آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) فعالیت‌ها و خدمات این آستان مقدس تعطیل نیست، اظهار داشت: با ورود به ماه مبارک رمضان بخش قابل توجهی از برنامه‌های فرهنگی و معارفی در حرم مطهر درحال دنبال شدن است.

وی از مشارکت شبکه‌های رسانه ملی در راستای انعکاس برنامه‌های حرم مطهر تقدیر کرد و گفت: با مشارکت مسئولان شبکه‌های ملی، اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات و همچنین فعالان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تلاش کرده‌ایم تا ارتباط معنوی زائران را با بارگاه نورانی کریمه اهل‌بیت(ع) حفظ کنیم.

تعطیلی موقت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران ۲۶ اسفندماه سال گذشته به ‌منظور همراهی با روند مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا اعلام شد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =