۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۸

ترکیه بر لزوم حمایت ناتو از حمله به لیبی تاکید کرد

وزیر امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) خواست در عملیات نظامی خود بر ضد لیبی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع و حفاظت از غیرنظامیان تبعیت کند.

احمد داود اوغلو در نشست مشترک خبری با شیخ عبدالله بن زیاد آل نهیان،‌ وزیر خارجه امارات متحده عربی که به ترکیه سفر کرده است گفت  بسیار مهم و ضروری است که چنین عملیاتی توسط ناتو در چارچوب اصول شورای امنیت سازمان ملل و به گونه ای باشد که به برقراری آتش بس و جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان منجر شود. وی تاکید کرد عملیات ناتو باید هماهنگ باشد.

داود اوغلو با اشاره به حملات کشورهای غربی از جمله فرانسه، انگلیس و امریکا به لیبی از روز شنبه گفت ترکیه با عملیات جداگانه نیروهای غربی موازی با اقدمات نظامی ناتو موافق نیست. به گزارش خبرگزاری شینهوا، ناتو در حال حاضر مشغول دو عملیات نظامی در لیبی است که یکی از آنها نظارت بیست و چهارساعته بر حریم هوایی لیبی و دیگری استقرار کشتی های نیروی دریایی برای اجرای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بر ضد این کشور است.

مقامات ناتو روز چهارشنبه اعلام کردند شانزده فروند کشتی از ایتالیا، امریکا، انگلیس، یونان ، ترکیه،‌ اسپانیا و کانادا در عملیات تحریم تسلیحاتی لیبی مشارکت خواهند کرد و چهار ناوچه، یک زیردریایی و یک کشتی جنگی امدادی نیز از ترکیه اعزام خواهد شد. قرار است پارلمان ترکیه امروز پنجشنبه در نشستی، درباره اعزام ناو برای پیوستن به عملیات ناتو به منظور اجرای تحریم تسلیحاتی بر ضد لیبی تبادل نظر کند.48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =