اشارات معنادار بادامچیان: رئیس مجلس نباید دچار حواشی فساد اقتصادی باشد /شایسته نیست در کارنامه کاندیداهای ریاست مجلس حرف و حدیث باشد

بادامچیان با اشاره به این موضوع که رئیس مجلس نباید دچار حاشیه باشد، ادامه داد: فساد اقتصادی همواره لطمه های جدی به ریشه های اقتصاد کشور وارد می کند و به نوعی حق مردم در این فرایند به شدت تضییع می شود، بنابراین کسی که جایگاه ریاست مجلس گام دوم را کسب می کند باید همت عالی و اصلی اش ریشه کن کردن فساد باشد.

به گزارش خبرآنلاین،  اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در گفتگویی با پایگاه خبری نما در خصوص ملاک های مقام معظم رهبری در مورد نمایندگان مجلس گفت: از نگاه توحیدی اسلام، مقام یک امانت الهی است و این امانت الهی را به کسی یا کسانی باید سپرد که باید صلاحیت فکری و اخلاقی را برای احراز آن داشته باشد. مانند تدین، تقوا ، توان مدیریتی، تنفر از فساد، حفظ عزت ملت، یکی بودن شعار و عمل، اخلاق، احساس مسئولیت، مرزبندی روشن با دشمن، صبر و بصیرت، ساده زیستی و پرهیز از اشرافیگری ملاک هایی هستند که مقام معظم رهبری برای نمایندگان و مسئولان مجلس از جمله ریاست مجلس اسلامی بیان فرموده، و همواره بر رعایت آن ها توصیه و تاکید داشته اند.

او  با اشاره به اینکه مجلس یازدهم، مجلس مقارن با بیانیه ی گام دوم انقلاب و مرحله ی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی نظام اسلامی است، افزود: راه یابی بیش از ۲۰۰ نفر نماینده ی دغدغه مند انقلاب، اسلام، ولایت و نظام به مجلس یازدهم و چشم دوختن مردم به نحوه ی شگل گیری مجلس گام دوم، به گونه ای است که شان و تراز مجلس ارزشی و اصولگرا باید از همین ابتدا حفظ و صیانت شود و مجلس در خور اهداف متعالی گام دوم مدیریت شود.

رئیس مجلس باید از منظر عموم مردم مشهور به پاکی و سلامت اقتصادی و سیاسی باشد

او در ادامه با بیان اینکه حسن شهرت یکی از ملاک های ریاست مجلس است، گفت: در آموزه های دینی بویژه در مشی حکومتی مولا امیر المومنین(ع) حسن شهرت و سوابق روشن و درخشان افراد یکی از ملاک های انتخاب و گزینش است. از این رو جایگاه ریاست مجلس با توجه به ویژگی نمایندگی مجلس و تفاوت عمیق آن با مسئولیت ها و مناصب دولتی و اجرایی، اقتضا می کند اولا از مقبولیت عمومی برخوردار بوده، ثانیا از منظر عموم مردم مشهور به پاکی و سلامت اقتصادی و سیاسی باشد.

بادامچیان با اشاره به این موضوع که رئیس مجلس نباید دچار حاشیه باشد، ادامه داد: فساد اقتصادی همواره لطمه های جدی به ریشه های اقتصاد کشور وارد می کند و به نوعی حق مردم در این فرایند به شدت تضییع می شود، بنابراین کسی که جایگاه ریاست مجلس گام دوم را کسب می کند باید همت عالی و اصلی اش ریشه کن کردن فساد باشد. لذا با این استدلال شایسته نیست در کارنامه ی خدمتی نامزد های رئیس و هیئت رئیسه ی مجلس ، حرف و حدیث و حاشیه و شائبه باشد .

وی افزود: رئیس مجلس علاوه بر نقش مدیریتی طیف ها و فراکسیون ها و با توجه به فقدان تجربه ی پارلمانی بخشی از منتخبان مجلس یازدهم که البته از سوی دیگر، اکثرشان از فرهیختگان عرصه ی علمی و مدیریتی و اساتید دانشگاهی و حقوقدانان و مدیران مجرب در حوزه های مختلف خدمتی هستند، باید دارای برنامه ی مدون، روشن و مشخص برای اداره ی مجلس وزین یازدهم باشد.

ادبیات رئیس مجلس نباید آمرانه باشد 

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه ادبیات رئیس مجلس نباید آمرانه باشد، گفت: اقتضای اداره ی مجلس به گونه ای است که ادبیات کلامی ریاست مجلس بسیار مهم و تاثیر گذار است. بنابراین بخشی از اعتبار بخشی به جایگاه رفیع وکلای ملت در ادبیات کلامی و گفتمانی رئیس مجلس در اداره صحن علنی تجلی می یابد، سخن گفتن با رویکرد آمرانه و تحکم آمیز و ریاست مآبانه مطلوب و مناسب نیست و اقتضاء مدیریت مجلس برخورداری از روحیه ی صبر و متانت و سعه صدر است.

او ادامه داد: رئیس مجلس ارزشگرای مجلس یازدهم باید از پختگی، درایت و مرجعیت سیاسی و مدیریتی و برخوردار از عقبه ی فکری قوی باشد و نگاهش به عنوان رئیس قوه مقننه نگاه جامع، کلان و پروسه محور باشد نه پروژه محور و پیمانکارانه.

۲۷۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387597

برچسب‌ها