حضور غیرمنتظره میرسلیم در دورهمی وزرای احمدی نژاد /هم نیکزاد آمد هم شمس‌الدین حسینی و حاجی بابایی +عکس

اعتمادآنلاین نوشت: اولین نشست نمایندگان منتخب دانشگاهی مجلس یازدهم با حضور چهره های سرشناس همچون مصطفی میرسلیم، میرتاج الدینی، اقبال شاکری، شمس الدین حسینی، نیکزاد، پورابراهیمی، زاهدی، مقتدایی، متفکر ازاد، ساداتی‌نژاد، بحرینی، تقی پور، رضوانی، حاج بابایی، قادری، نادری، جلال زاده، خاندوزی، دهنوی و... برگزار شد.

اولین نشست نمایندگان منتخب دانشگاهی مجلس یازدهم با میزبانی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و با حضور جمعی از وزرای دولت های محمود احمدی نژاد و همچنین مصطفی میرسلیم از کاندیداهای ریاست مجلس برگزار شد.

در این نشست منتخبان حاضر ضمن معرفی سوابق علمی، تخصصی و اجرایی خود، دغدغه ها، اولویت های کاری، کمیسیون مورد علاقه و علت انتخاب آن را توضیح دادند و غالبا بر تشکیل فراکسیونی فعال و تأثیر گذار به نام دانشگاهیان تاکید کردند. 

در ادامه  سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ضمن اشاره به فلسفه و ضرورت این نشست خلاصه ای از مراحل شکل گیری و فعالیت های کانون طی سالهای اخیر و آمادگی برای هر گونه همکاری با مجلس یازدهم را برای حاضران تشریح کرد. 

وزیر پیشین فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: اساتید انقلابی دانشگاهها بدون مداخله در روند امور مجلس از همکاران مجلسی انتظار کارایی و تعامل عالمانه بیشتری در پی گیری وظایف قانونی مجلس دارند. پس از ۴۰ سال تجربه قانون گذاری دیگر نباید فرایند آزمون و خطا تکرار شود از سویی نباید فراموش کرد که بعد نظارتی مجلس در پیشبرد کشور به سوی اهداف انقلاب و آرمان های امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب که بخش عمده آن در اسناد بالادستی تجلی یافته بسیار مهم است. 

دبیر کل کانون دانشگاهیان افزود: این کانون به عنوان بزرگترین تشکل سیاسی و استادی  در تهران و تمامی استانها می تواند بازوی علمی و کارشناسی نمایندگان محترم  و حلقه وصل آنان با جامعه دانشگاهی باشد و ۷ نفر از اعضای شورای مرکزی کانون و نیز ۸ نفر از دبیران و اعضای رسمی کانون در استانها به مجلس راه یافته اند که می توانند پیوند نمایندگان با تشکلهای استادی و دانشجویی و محافل علمی و دانشگاهی را تحکیم بخشند.

حسینی ادامه داد: در شرایطی که به تعبیر رهبری معظم برخی تلاش می کنند مسئولان و تصمیم سازان کشور را دچار خطای محاسباتی کنند، مجلس یازدهم می تواند با انتخاب مسیر درست و رقم زدن توفیقات چشمگیر در سال اول فعالیت زمینه را برای تشکیل دولت انقلابی و کارا در سال آینده مهیا سازد تا شاهد انسجام قوای سه‌گانه برای حل مشکلات جامعه و پیشرفت کشور باشیم.

دیگر سخنران این نشستT رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها بود که ضمن اشاره به فضیلت های شهر الله و برکات ضیافت‌الله و تقدیر از تشکیل چنین محفل وزینی به همت کانون دانشگاهیان از این که زمینه دیدار با منتخبان دانشگاهی مجلس یازدهم فراهم شده ابراز خشنودی کرد و نمایندگان را به سنگینی رسالت و مسوولیتی که مردم بر دوششان نهاده اند یادآور شد. 

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: در شرایط سختی که تحریم خارجی ، ناکارامدی برخی مدیران اجرایی، کاهش صادرات و قیمت نفت و بعلاوه مشکل همه گیر کرونا مردم عزیز ما را تحت فشار قرار داده است نمایندگان ملت برای کاهش این گرفتاریها باید عزم و همت مضاعف و برنامه‌های جدی داشته باشند. 

وی با استناد به روایتی که نبی مکرم اسلام از گماردن یکی از صحابه مشهور در منصب خاصی خودداری کرد و فرمود این کار خطیر است و تو ضعیف هستی و پذیرش مسئولیت بازخواست قیامت و خزی و پشیمانی برای تو دارد، به منتخبان محترم متذکر شد که ان شاء الله این توان در شما وجود دارد که برای ادای این رسالت داوطلب و برگزیده شده‌اید . 

رستمی افزود: برخی با توجه به شرایط دشوار کنونی و فشارهای موجود دچار خطای تحلیل شده‌ و تصور می‌کنند مردم دیگر تحمل این سختیها را ندارند؛ در حالی که بررسی‌های میدانی و نظر سنجی ها حاکی از روحیه والای ملت ایران است برای نمونه در همین شرایط و بر اساس سنت مواسات اسلامی ۴۳ درصد مردم گفته اند ما به دیگران کمک کرده ایم و حدود ۴۵ درصد نیز اظهار کرده اند بسیار مایلیم اگر شرایط مالی مناسب داشته باشیم به دیگران کمک کنیم . 

 رستمی در پایان بیان کرد: حال که چنین مردم خوبی داریم انتظار می رود مجلس یازدهم در تراز انقلاب و نظام اسلامی ظاهر شود و به این مردم شریف و فداکار با تمام توان خدمت کند. 

در این نشست که چهره های سرشناس مجلس حضور داشتند آقایان میرسلیم ، میرتاج الدینی ، اقبال شاکری ، شمس الدین حسینی ، نیکزاد ، پورابراهیمی ، زاهدی ، مقتدایی ، متفکر ازاد، ساداتی‌نژاد، بحرینی ، تقی پور ، رضوانی ، حاج بابایی، قادری ، نادری، جلال زاده، خاندوزی، دهنوی و... به اختصار به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود در خصوص شرایط کنونی کشور، توقعات مردم از مجلس و برخی پیشنهادها، برنامه‌ها و راهکارها پرداختند.

در پایان نمایندگان منتخب با مثبت ارزیابی کردن این نشست، ضرورت تداوم آن و شکل گیری فراکسیون کارآمد دانشگاهیان را مورد تاکید قرار دادند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1387576

برچسب‌ها